بلاگ

انواع شیرآلات بهداشتی و کاربرد آن ها

انواع شیرآلات
2/5 - (1 امتیاز)

اگر سری به بورس انواع شیرآلات و تجهیزات سرویس های بهداشتی زده باشید متوجه شده اید که مدل های بسیار زیاد و متنوعی از این اقلام در بازار وجود دارد که ممکن است انتخاب را برای شما سخت کند. شیرآلات امروزه نه تنها برحسب جنس بلکه بر اساس عملکرد و تکنولوژی روز در انواع مختلف طراحی و تولید می شوند. در این مقاله انواع شیرآلات بهداشتی به همراه کاربرد آنها توضیح داده شده است تا در هنگام خرید شیرآلات و نصب آنها بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

شیرآلات اهرمی

انواع شیرآلات

شیرآلات اهرمی در واقع همان شیرالات تک دستگیره ای هستند که مدت زیادی است جایگزین شیرآلات دو دستگیره ای شده اند. یک دلیل محبوبیت این مدل از شیرآلات سطح بهداشت بالای استفاده از آنها است. دلیل دیگر سهولت استفاده از آن ها برای مصرف کنندگان است. در این مدل از شیرآلات بهداشتی عملیات مخلوط کردن آب سرد و گرم و همچنین تنظیم فشار آب تنها با همان یک دستگیره انجام می شود.

حتما بخوانید: برای خرید شیرآلات به چه نکاتی باید توجه کرد؟

شیرآلات دو دستگیره ای

انواع شیرآلات

شیرآلات دو دستگیره ای درواقع قدیمی ترین انواع شیرآلات بکار رفته در سرویس بهداشتی و آشپزخانه ها هستند. شیر آب دارای دو دستگیره در دو طرف خود است. امکان تنظیم فشار آب با هر دستگیره وجود دارد. اما هر دستگیره یا برای آب سرد و یا فقط برای آب گرم اختصاص می یابد. بنابراین مخلوط کردن آب سرد و گرم بایستی با چرخاندن هر دو دستگیره انجام شود. استفاده از شیرآلات دو دستگیره ای به دلیل میزان تماس بالای دست ها با دستگیره در مکان های عمومی توصیه نمی شود.

 

انواع شیرآلات ایستاده و دیواری

شیرآلات ایستاده

از نظر مکان قرارگیری شیرآلات دو مدل وجود دارد: شیرآلات دیواری و شیرآلات ایستاده. انواع شیرآلات ایستاده برای نصب روی سینک و یا کانتر آشپزخانه و روشویی سرویس های بهداشتی مناسب است. انواع شیرآلات بهداشتی دیواری برای توالت و حمام مناسب هستند.

 

انواع شیرآلات هوشمند

انواع شیرآلات

شیرآلات هوشمند همان شیرآلات چشمی هستند که حتما تجربه استفاده از آنها را در اماکن عمومی داشته اید. زیرا سطح بهداشت استفاده از این شیرآلات بسیار بالا است. ضمن این که دارای مکانیسم ویژه برای صرفه جویی در مصرف آب هستند.

مکانیسم عملکرد این شیرآلات به این صورت است که ابتدا باید یک جسم ثابت در میدان دید آنها قرار بگیرد تا سنسور تعبیه شده درون شیر با دریافت امواج مادون قرمز اجازه خروج آب را بدهند. 

برای مخلوط کردن  و تنظیم آب سرد و گرم یک اهرم در کنار این شیرها قرار گرفته است. همچنین شیر های چشمی دارای یک وبلاتور هستند که وظیفه آن مخلوط کردن آب با هوا است. این کار باعث می شود تا حجم کمتری از آب از شیر خارج شود و در نتیجه به صرفه جویی در مصرف آب کمک کند. شیرآلات هوشمند یا همان چشمی به وسیله برق و باطری کار می کند و در زمان قطعی برق باطری آنها فعال می شود.

حتما بخوانید: همه چیز در مورد انواع شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات دیجیتالی

انواع شیرآلات

این دسته جدیدترین انواع شیرآلات لوکس خارجی هستند که وارد بازار شده اند. مجهز به یک صفحه نمایشگر دیجیتال هستند که با استفاده از آن می توان قطع و وصل شدن جریان آب، شدت فشار و دمای آن را تنظیم نمود.

 

شیرآلات پدالی

انواع شیرآلات

شیرآلات پدالی نیز همانند شیرآلات هوشمند بهترین گزینه برای استفاده در سرویس های بهداشتی عمومی مثل فرودگاه ها، مساجد، مدارس، مراکز خرید و غیره هستند. اما این شیرآلات برای کارکرد نیازی به انرژی برق و باطری ندارد و تنها کافی است که مصرف کننده پای خود را روی پدال تعبیه شده در زیر روشویی فشار دهد. همچنین تنظیم فشار آب خروجی نیز متناسب با میزان فشار دادن پدال است.

این مدل از شیرآلات به دلیل آنکه هیچ گونه تماسی میان دست ها با اهرم شیر برقرار نمی شود، احتمال انتقال بیماری های میکروبی و ویروسی را به حداقل می رساند. همچنین مقدار مصرف آب نیز در این شیرآلات کمتر از انواع دیگر است. زیرا سرعت قطع جریان آب بالا است.

 

انواع شیرآلات بهداشتی مدرن ساختمان

یکی از بهترین و معتبرترین ترین مراکز خرید شیرآلات بهداشتی فروشگاه مدرن ساختمان است که انواع و اقسام مدل های شیرآلات را با قیمت های مناسب عرضه می کند. اگر فرصت کافی برای بررسی جدیدترین مدل ها و قیمت های شیرآلات را ندارید، وب سایت اینترنتی فروشگاه مدرن ساختمان راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. ضمن اینکه می توانید سوالات فنی خود را با پشتیبان آنلاین فروشگاه در میان بگذارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *