بلاگ

مزایا و معایب شیرآلات توکار

مزایا و معایب شیرآلات توکار
4.9/5 - (8 امتیاز)

با گسترش استفاده از شیرآلات مدرن، مزایا و معایب شیرآلات توکار نیز مورد توجه کسانی قرار گرفته است که قصد تغییر و تحول اساسی در آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی خود دارند. 

شیرآلات توکار از نظر زیبایی و از سلف سنتی خود یعنی شیرهای روکار، چندپله بالاتر است. با این حال زیبایی تنها مزیت شیرآلات اهرمی توکار نیست و البته همه وجود این شیرآلات نیز مزیت نیست و معایبی هم دارد.

مزایا و معایب شیرآلات توکار از منظر ساختمانی

برخلاف شیرآلات روکار، سیستم شیرهای توکار به این صورت است که به غیر از سر شیرها، باقی اجزا درون دیوار قرار خواهد گرفت. این یک مزیت خواهد بود از این نظر که ریسک پوسیدگی اجزا را به شدت کاهش می دهد.

اما از سویی دیگر قرار گرفتن سیستم شیرآلات درون دیوار، کار تعمیر را در صورت بروز نم و شکستگی لوله بسیار دشوار خواهد کرد. ضمن اینکه هزینه نصب شیرآلات تو کار به نسب مدل روکار گران تر تمام می شود.

مزایا و معایب شیرآلات توکار از منظر ساختمانی

مزیتی به نام بهینه سازی فضا

از دیگر مزایا و معایب شیرآلات توکار می توان به عامل بهینه سازی فضا اشاره کرد؛ با توجه به کوچک بودن حمام و دستشویی در ساختمان های امروزی، اینکه سیستم لوله درون دیوار قرار بگیرد، خودش یک مزیت در حفظ فضا است.

بنابراین استفاده از سیستم شیرآلات توکار فضای کم‌تری را در محیط آشپزخانه، سرویس بهداشتی و یا حمام اشغال می کند. علاوه بر این مورد دیگر اثری از  خراب‌کاری لوله‌کش‌ ها در بالای سینک یا کنار توالت به چشم نمی خورد.

بیشتر بدانید: تفاوت شیرآلات توکار و روکار

شیرآلات توکار روزآمد هستند

به نظر می رسد که در لیست مزایا و معایب شیرآلات توکار، مزیت ها بیشتر به چشم می خورند؛ از جمله دیگر مزیت ها می توان به طراحی‌ روزآمد این تاسیسات اشاره کرد.

در حقیقت طراحی مینیمال و مدرن این نوع شیرآلات نه تنها به حفظ فضای خانه کمک می کند بلکه سر و شکلی مدرن هم به فضای آن می بخشد. این موضوع در معماری‌ خانه‌ های نوسازی‌ امتیاز بالایی محسوب می شود.

مزایا و معایب شیرآلات توکار از لحاظ فضا

مانعی به نام دیوار

حالا که از یکی-دو مزایای شیرآلات توکار گفتیم، بگذارد یک عیب را هم در این میان بگوییم تا تعادلی برقرار بشود! شیرآلات توکار نیاز به ضخامت خاصی از دیوار دارند و بر روی هر دیواری نمی توان آن را اجرا کرد.

بنابراین به همین سادگی نیست که به فرض شیرآلات روکار را بردارید و جای آن نوع توکار را نصب کنید. در لیست مزایا و معایب شیرآلات توکار این مورد یکی از نقاط ضعف آن شناسایی می شود.

لیست قیمت و خرید: توالت فرنگی

هزینه بالا در نصب و اجرا

حالا که گفتیم شیرآلات توکار را نمی توان روی هر دیواری اجرا کرد، پس باید این نکته را بدانید که انجام تغییر و تحولات اساسی بر دیوار نیازمند صرف هزیته های بالا است.

صرف با این است که این شیرآلات بر روی خانه های نوساز نصب شوند، اما اگر قرار است شیرآلات توکار روی خانه های در حال بازسازی نصب شود، بهتر است پیش از آغاز فرایند تصمیم را در اینباره بگیریم تا همه چیز کامل پیش برود.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید ست سرویس بهداشتی

مزایا و معایب شیرآلات توکار در امور بهداشتی

در امور بهداشتی می توان گفت که به کارگیری شیرآلات توکار سراسر مزیت است؛ در نظر بگیرید که در نوع روکار به ویژه در سرویس های بهداشتی تمام سطح شیرآلات لمس می شود که سبب سهولت در انتقال آلودگی ها خواهد شد.

اما در نوع توکار به دلیل اینکه تنها سر شیرها از دیوار بیرون است، امکان انتقال آلودگی های محیطی نیز به حداقل رسیده و همچنین نظافت و تمیزکاری شیرها نیز آسان تر خواهد بود.

مزایا و معایب شیرآلات توکار در امور بهداشتی

نکته پایانی؛ از کیفیت غافل نشوید

به دلیل نوع ماهیت این شیرآلات، استفاده از اتصالات نامرغوب سبب نم پس دادن به دیوارها می شود و تعمیرات آن بسیار سخت و هزینه بر خواهد بود.

این نکته بسیار مهم است که فارغ از مزایا و معایب شیرآلات توکار اگر تصمیم بر استفاده از این محصول گرفته اید، حتما جنس با کیفیت انتخاب کنید تا ضمن بهره گیری از زیبایی محیطی، سلامت ساختمان تان نیز برای سالیان متمادی تضمین باشد.

 برای انتخاب شیرآلات بهداشتی متناسب با دکوراسیون می توانید به فروشگاه اینترنتی مدرن ساختمان مراجعه نمایید.

قابل توجه است که کلیه محصولات این فروشگاه همگی از انواع با کیفیت ساخت شرکت های خارجی و داخلی هستند که با قیمت های شرکتی به مشتریان عرضه می شود.

شما می توانید با ثبت سفارش اینترنتی محصول خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل با بسته بندی ایمن تحویل بگیرید.

برای مشاوره انتخاب محصول نیز می توانید از طریق شماره های درج شده در وبسایت و یا از طریق گفتگوی آنلاین با کارشناسان مدرن ساختمان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *