بلاگ

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی چگونه است

sink - رفع گرفتگی سینک ظرفشویی چگونه است
5/5 - (1 امتیاز)

سینک ظرفشویی به دلایل متفاوتی ممکن است دچار گرفتگی شود که باری رفع گرفتگی سینک ظرفشویی می توانید از روش های متفاوتی بهره بگیرید.

روش های رفع گرفتگی سینک های ظرفشویی به فراخور نوع گرفتگی باید اتخاذ شوند. گاهی مواقع سینک به راحتی باز می شود و در برخی موارد نیز باید از لوله کش کمک گرفت اما مهمترین کار بستن پیسوارهای زیر شیر آلات ظرفشویی پیش از آغاز کار است.

آماده‌سازی سینگ برای رفع گرفتگی

برای باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی، ابتدا باید مشخص کنید گرفتگی از چه نوعی می‌باشد. برخی از گرفتگی‌ها ممکن است از بقیه محکم‌تر باشند. همواره با روش‌های ملایم شروع کنید تا لوله‌های خود را آسیب نرسانید.

قبل از هر تلاشی برای رفع گرفتگی سینک، لازم است که مراحلی از پیش‌آماده‌سازی را انجام دهید. در ابتدا، شیر آب را بررسی کنید. اگر فاضلاب به طور کند تخلیه می‌شود اما هنوز هم از لوله عبور می‌کند، منتظر باشید تا آب به‌طور کامل تخلیه شود.

اگر سینک کاملاً مسدود شده و آب تخلیه نمی‌شود، لازم است آب راکد را با دست خارج کنید. زمانی که همه چیز آماده شد و دیگر آبی در سینک نیست، می‌توانید به رفع گرفتگی سینک ظرفشویی بپردازید.

بیشتر بدانید: انواع سینک ظرفشویی و معرفی برندها

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با جوش شیرین

در چه مواردی برای باز کردن لوله از جوش شیرین استفاده کنیم؟

در صورت داشتن لوله‌های پی وی سی یا در صورتی که سینک شما به هیچ وجه تخلیه نمی‌شود، از استفاده از آب جوش پرهیز کنید. همچنین، محلول لوله بازکن سینک ظرفشویی که حاوی مواد شیمیایی و اسیدی است، را به‌عنوان آخرین راه‌حل رفع گرفتگی سینک ظرفشویی امتحان کنید، زیرا ممکن است خواص خورنده داشته باشد.

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با دستان خالی

در ابتدا، از یک سطل برای خالی کردن آب جمع شده در سینک استفاده کنید. در برخی موارد، گرفتگی در لوله فاضلاب به سادگی به خاطر جمع شدن مواد غذایی و زباله‌های دیگر در سینک ایجاد می‌شود. اگر گرفتگی بیشتر در پایین لوله است، از چراغ قوه استفاده کنید تا گرفتگی را مشاهده کنید.

یک دستکش بپوشید و دست خود را به داخل فاضلاب ببرید تا موها، تکه‌های غذا، دستمال کاغذی یا هر زباله دیگری که باعث گرفتگی می‌شود، را بیرون بکشید. اگر گرفتگی برطرف نشد، می‌توانید از روش‌های بعدی استفاده کنید.

باز کردن سینک با سرکه

استفاده از سرکه

راه حل‌های خانگی زیادی برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی وجود دارد، بنابراین با چیزهایی که از قبل در خانه دارید، شروع کنید. در اینجا از جوش شیرین و سرکه استفاده می‌کنیم و نشان می‌دهیم چگونه گرفتگی سینک را با این ترکیب باز کنیم:

  • پس از تخلیه آب راکد از سینک، یک فنجان جوش شیرین را در لوله بریزید و با استفاده از یک قاشق آن را به داخل فشار دهید.
  • حالا یک فنجان سرکه سفید را در لوله بریزید و درپوش لوله را قرار دهید تا از برگشت آن جلوگیری شود.
  • حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید، سپس درپوش را بردارید و آب داغ را در لوله خالی کنید.

استفاده از آب داغ برای رفع گرفتگی سینک

اگر جوش شیرین و سرکه تاثیری نداشتند، آب داغ نیز روشی ساده اما فوق‌العاده مؤثر برای برطرف کردن و رفع گرفتگی سینک ظرفشویی است. برای این کار باید چنین عمل کنید:

  • حدود نصف قابلمه آب را روی اجاق گاز خود قرار دهید تا بجوشد.
  • سپس آب داغ را در فاضلاب سینک خود بریزید.
  • بعد از چند دقیقه شیر آب را باز کنید تا ببینید گرفتگی رفع شده یا نه اگر همچنان لوله مسدود است، روند بالا را تکرار کنید.
  • اگر پس از دو بار تلاش موفقیتی حاصل نشد به سراغ روش دیگری بروید.

به یاد داشته باشید اگر لوله های سینک شما از نوع PVC باشد، هرگز برای باز کردن لوله سینک ظرفشویی آب جوش را در لوله نریزید چون ممکن است باعث آسیب شود.

بررسی وضعیت سیفون ظرفشویی

در اکثر مواقع، مواد غذایی در سیفون زیر سینک جمع می‌شوند. سیفون، یک قطعه لوله کوچک به شکل S یا U است که در زیر سینک قرار دارد. ضروری است که برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی این لوله را بررسی کنید تا در صورت وجود گرفتگی، آن را از بین ببرید. برای این کار به صورت زیر عمل کنید:

  • زیر سیفون، یک سطل قرار دهید.
  • از یک آچار فرانسه استاندارد برای باز کردن سیفون استفاده و آن را جدا کنید.
  • لوله را تکان دهید تا ضایعات شل شود و از یک برس تمیزکننده سفت برای از بین بردن ضایعات چسبناک استفاده کنید.
  • سیفون را دوباره به هم وصل کنید، اما مراقب باشید که مهره‌ها را بیش از حد سفت نکنید، زیرا این ممکن است باعث ایجاد ترک در لوله شود.
  • آب را باز کنید تا از رفع گرفتگی مطمئن شوید.

باز کردن سینک ظرفشویی با جالباسی

اگر روش های قبل نتیجه ای نداشت از این روش استفاده کنید؛ اغلب گرفتگی هایی که عمیق نیستند را به راحتی با یک چوب لباسی میتوان باز کرد. برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با رخت آویز به صورت زیر عمل کنید:

  • خمیدگی های یک رخت آویز سیمی را باز کنید. انتهای سیم را به اندازه یک گیره کاغذ خم کنید و بچرخانید تا شبیه قلاب شود.
  • سیم را تا زمانی که احساس کردید به گرفتگی برخورد نکرده به جلو ببرید.
  • هر چیزی که در لوله گیر کرده را با چرخاندن، تکان دادن یا هر کار دیگری سعی کنید به قلاب بچسبانید و بیرون بکشید.
  • با خیال راحت این فرآیند را هر چند بار که لازم است تکرار کنید.

 

استفاده از فنر زدن برای باز کردن سینک ظرفشویی

اگر موارد فوق برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی جواب ندهد باید زا روش فنر برای باز کردن لوله بهره گرفت. این روش نیزمند حضور افراد متخصص است.

فنر زدن نیاز به نیروی زیادی دارد و از این رو عموماً با دستگاهی مخصوص فنر درون لوله تکان داده می شود تا گرفتگی های آن را باز کند.

بیشتر بدانید: معایب سینک ظرفشویی کورین

بازکردن سینک ظرفشویی با فنر

نکته پایانی

در این مطلب به رفع گرفتگی سینک ظرفشویی پرداختیم؛ چنانچه قصد خرید سینک ظرفشویی   و متعلقات آن را باز کردن سینک ظرفشویی با جالباسیدارید می توانید به فروشگاه آنلاین مدرن ساختمان مراجعه کنید.

شما همچنین می توانید اپلیکیشن مدرن ساختمان را از کافه بازار دانلود کنید و از محصولات موجود و تخفیف آن ها با خبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *