بلاگ

برای خرید شیرآلات به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید شیرآلات
5/5 - (1 امتیاز)

خرید شیرآلات مسلما سخت تر از خرید کالاهای روزمره است. در مورد این محصول بایستی نکاتی چون زیبایی، موارد فنی و کاربردی را در نظر بگیرید. در غیر این صورت مجبور به تعویض مداوم و زودهنگام شیرآلات می شوید. از آنجاییکه تعویض زود به زود شیرآلات با توجه به قیمت بالای آن مقرون صرفه نیست، پس باید خرید خود را آگاهانه تر و با دقت بیشتری انجام دهید.

 از طرفی به دلیل تنوع در مواد، سبک و آبکاری ها، قیمت های متفاوتی برای این کالا وجود دارد که انتخاب را سخت تر می کند. در این شرایط پیشنهاد می کنیم تا قبل از خرید به نکات مهم و ضروری در مورد شیرآلات دقت کنید. سپس با آگاهی برای خرید خود اقدام کنید. خواندن این مقاله می تواند به این مرحله یعنی تصمیم گیری برای انتخاب شیرآلات مناسب کمک کند.

 

جنس شیرآلات خرید شیرآلات

به طور کلی شیرآلات از دو ماده اولیه برنج و سرب خشک ساخته می شوند. مشکلی که در مورد شیرآلات سربی وجود دارد این است که سرب برای سلامتی انسان مضر است و خیلی زود در اثر تماس با آب دچار خوردگی می شود. به همین دلیل ورود سرب به درون آب می تواند خطرات جدی را برای سلامتی انسان به وجود آورد.

همچنین شیرآلات سربی اگرچه ارزان‌تر هستند، اما دوام آنها کمتر است و به سرعت دچار پوسیدگی و خوردگی می شود. اما در هر صورت سرب به مقدار کم در همه شیرآلات وجود دارد. بنابراین از جمله نکاتی که باید به آن دقت کنید توجه به درصد سرب بکار رفته در شیرآلات است.

 

توجه به روکش در هنگام خرید شیرآلات

خرید شیرآلات

روکش همان پوسته خارجی شیرآلات است که پوشش نهایی آن را نشان می دهد. این روکش ازطریق آبکاری با استفاده از فلزات و آلیاژهای مختلف ایجاد می شود. از جمله آنها می توان به نیکل، مس، برنج (روکش طلایی)، برنز، اپوکسی (رنگی) و استیل (کروم) اشاره کرد. بهترین جنس روکش در بازار استیل است. زیرا از مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و خوردگی برخوردار است. از سایر فلزات در موارد محدود و به صورت سفارشی استفاده می شود.

 

برند شیرآلات داخلی و خارجی 

در بازار فعلی برای شیرآلات هم برندهای داخلی و هم برندهای خارجی وجود دارد. این که کدام یک بهتر است را نمی‌توان به طور قطعی تعیین کرد. اما در مورد تولیدات داخلی داشتن علامت استاندارد حاکی از کیفیت مطلوب محصولات است. 

در مورد شیر آلات خارجی بایستی به این نکته توجه داشته باشید که برند تولید کننده از گارانتی و خدمات پس از فروش مطمئن برخوردار باشد. خرید شیرآلات از برندهای نادر و محدود در بازار ممکن است شما را دچار دردسر کند. برای مثال در برخی از شیرآلات از کارتریج های خاص استفاده شده است که در صورت معیوب شدن اگر قادر به یافتن آن در بازار نشوید، مجبور به تعویض کل شیرآلات خواهید شد.

 

استاندارد بودن شیرآلات

خرید شیرآلات

برای جنس و قطعات به کار رفته در شیرآلات استانداردهای خاصی وجود دارد. میزان سرب به کار رفته در آلیاژ نبایستی بیشتر از دو و نیم درصد باشد. همچنین مهره، واشر و سوپاپ به کار رفته در شیرآلات نیز بایستی از کیفیت مطلوب برخوردار باشد و با ماشین کاری خوب اتصال پیدا کرده باشند. برای مثال کارتریج های شیرآلات اهرمی باید کاملاً تخت سوار شده باشند. اگر ابزار تراشکاری کند بوده و محل نشیمنگاه کارتریج چند بار تراش داده شده باشد، نشیمن گاه به شکل نامحسوسی به صورت مخروطی در می آید که منجر به کاهش طول عمر کارتریج می شود. لذا در هنگام خرید به نکاتی این چنینی توجه کنید.

 

 کم مصرف بودن

استفاده از شیرآلات کم مصرف می تواند به بحران کم آبی کمک موثری کند. در هنگام خرید شیرآلات بایستی به کارایی دو قطعه توجه کنید. یکی پرلاتور که می تواند تا ۹۰ درصد به مصرف کمتر کمک کند. پرلاتور با ایجاد فشار بیشتر و توزیع گسترده آب، باعث افزایش لذت و سهولت شستشو می شود. دومین عامل کارتریج است. کارتریج های متداول در بازار دبی ۲۲ لیتر در دقیقه را دارند. اما نوع جدیدب به نام کارتریج های ۲۵ تولید شده است که با دبی ۱۴ لیتر در دقیقه مصرف آب را تا حد چشمگیری کاهش می دهد. 

 

خرید شیرآلات باتوجه به ظاهر و زیبایی

خرید شیرآلات

یکی از معیارهای مهم در خرید هر کالایی زیبایی آن است. در مورد شیرآلات نیز فاکتورهایی چون پرداخت خوب، رنگ و آبکاری در زیبایی شیرآلات تاثیرگذار هستند. شیرآلات را در درجه اول باید با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. قدم دوم توجه به ضخامت مناسب کروم و نیکل و کیفیت آبکاری آن است. برای این منظور تست هایی چون کراس کات و سالت اسپری انجام می شود. فاکتور دیگر کیفیت پرداخت است. برای تشخیص آن بایستی به سطح شیرآلات توجه کنید تا کاملا صاف و عاری از هر گونه موج و ناهمواری باشد.

 

انواع شیرآلات به لحاظ کارایی

در بازار شیرآلات مختلفی به لحاظ کارکرد وجود دارد. همانند پدالی، چشمی، ساده، اهرمی و غیره که از میان آنها شیرآلات اهرمی دارای بیشترین دوام و سهولت در استفاده است. در شیرآلات اهرمی تنها با استفاده از یک دسته امکان تنظیم فشار و دمای آب فراهم می شود. زیرا به طور همزمان می تواند آب سرد و گرم را با یکدیگر مخلوط کرده و دمای مطلوب را به شما بدهد. همچنین برای این شیرآلات نوع خاصی از کارتریج‌های سرامیکی تولید شده است که مشکلات آب بندی را در دراز مدت تقریباً کاهش می دهد. بدین معنی که با خرید شیرآلات اهرمی دیگر مشکل چکه کردن آب را نخواهید داشت. 

 

در نظر گرفتن سهولت نصب

سهولت نصب یکی دیگر از نکاتی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. این ویژگی به خصوص برای کسانی که  خود تمایل به نصب شیرآلات را دارند، کار را راحت می کند. برخی شیرآلات به گونه ای ساخته می شوند که حتی افراد دارای دانش فنی کم نیز قادر به نصب آنها باشند.

 

ارتفاع علمک شیرآلات

1 1 - برای خرید شیرآلات به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ارتفاع شیر علاوه بر زیبایی بایستی متناسب با عمق کاسه روشویی باشد. علمک های بلند دسترسی بهتری به خصوص برای روشویی های دوقلو ایجاد می کنند. اما  اگر کاسه روشویی کم عمق باشد باعث پاشش آب می شود.

 

حتما بخوانید: ۵ نکته برای انتخاب روشویی سرویس بهداشتی

 

توجه به قیمت در هنگام خرید شیرآلات

همانطور که قبلا نیز گفته شد برای شیرآلات قیمت های مختلفی وجود دارد و نمی‌توان برای یک کیفیت مطلوب یک حداقل قیمت تعیین کرد. بلکه بایستی با جمع بندی از نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شد، ابتدا مناسب ترین نوع شیرآلات را برای خود انتخاب کرده و سپس برای خرید و بررسی قیمت ها به رصد کردن بازار بپردازید.

 

فروشگاه اینترنتی مدرن ساختمان

بازارهای مجازی همواره منبع خوبی برای بررسی و تحقیق پیش از خرید هر کالایی هستند. به خصوص این روزها که تعداد فروشگاه های اینترنتی به دلیل مشغله های کاری و زندگی در حال افزایش است.

فروشگاه اینترنتی مدرن ساختمان در زمینه فروش لوازم بهداشتی و ساختمانی لوکس فعالیت می کند. کلیه محصولات این فروشگاه از کیفیت، استانداردها و قیمت های مناسب برخوردار است. به روز بودن قیمت ها و موجودی اجناس در این فروشگاه باعث می شود تا راهنمی خوبی پیش از خرید شما باشد. همچنین شما می توانید پس از کسب اطلاعات لازم خرید خود را به صورت حضوری از این فروشگاه انجام دهید.

 

 

یک نظر در “برای خرید شیرآلات به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  1. ریحانه علیزاده گفت:

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *