بلاگ

آموزش تعمیر علم شیر ظرفشویی

آموزش تعمیر علم شیر ظرفشویی
5/5 - (1 امتیاز)

شیر آب ظرفشویی روزانه و به دفعاتی مکرر مورد استفاده قرار می گیرد و از این رو شانس استهلاک بالایی دارد؛ بنابراین ممکن است به تعمیر علم شیر ظرفشویی نیاز پیدا کنید.

خرابی های علم شیر ظرفشویی شامل مواردی از جمله رد نشدن آب، چکه کردن و ترک خوردن علم می شود. در صورتی که تکنسین و لوله کش در دسترس نباشد، بهتر است خودتان شیر را تعمیر کنید و در این مورد به آموزش تعمیر علم شیر ظرفشویی نیاز خواهید داشت و در صورت تعمیر ناپذیر بودن باید شیرظرفشویی را انواع شیر آلات اهرمی یا دیگر شیرآلات تعویض کرد.

علائم خرابی علم ظرفشویی

علائم خرابی بین شیرهای آب مشترک هستند؛ اگر شما نیز این علائم خرابی یا مشکلات را در شیر آب مشاهده کرده‌اید، احتمالاً به تعمیر علم شیر ظرفشویی یا تعویض آن نیاز داشته باشید.

  • نشت یا چکه کردن آب: اگر از نقاط مختلف شیر، آب بریزد یا نشت داشته باشد، این نشانه‌ای از خرابی است. نشتی آب می تواند از بخش زیرین علم شیر یا سر آن باشد.
  • پرش آب از علم شیر: اگر آب از شیر با پرش یا ضربه‌های ناگهانی بیرون بریزد، احتمالاً مکانیسم داخلی شیر دچار مشکل است، البته ممکن است فشار آب ساختمان نیز دچار اشکال شده باشد.
  • صداهای غیرعادی: اگر از بدنه علم شیر صداهایی مثل برخورد اجسام تیز می شنوید، احتمال دارد درون بدنه دچار مشکل شده باشد.
  • مشکل در گردش آب: اگر آب به صورت صاف و بدون مشکل از شیر نیاید یا اگر جریان آب قطع و وصل شود، و اشکال در سیستم کلی آب ساختمان نباشد، احتمال خرابی علم شیر وجود دارد که در این صورت تعمیر علم شیر ظرفشویی شاید جواب ندهد و باید کل شیر را تعویض کرد.
  • سختی در گردش اهرم: اگر دسته شیر سخت یا گیر کرده به نظر برسد، احتمالاً مکانیسم داخلی یا دسته خود دچار مشکل است.

بیشتر بدانید: پرفروش ترین شیرآلات خارجی

 

خرابی اورینگ و تعمیر علم شیر ظرفشویی

خرابی اورینگ و تعمیر علم شیر ظرفشویی

اگر آب ریزی از سمت پایین شیر باشد، پای خرابی اورینگ در میان است. برای این موضوع اگر پایین شیر به وسیله پیچ به علمک بسته شده، باید پیچ را از جای خود باز کرده و سپس اورینگ معیوب را با اورینگ سالم تعویض کنید.

شیرهای قدیمی تر ممکن است دارای مهره باشند؛ در این صورت پس از باز کردن مهره باید واشرها را بررسی کرد و در صورت امکان واشر را تعویض و شیر را نیز با استفاده از نوار تفلون آب بندی کرد.

مراحل تعمیر اورینگ

همانطور که اشاره شد یکی از اقدامات تعمیر علم ظرفشویی، مربوط به تعمیر اورینگ است. برای این کار باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • با استفاده از آچار آلن، علم شیر ظرفشویی را باز کرده و آن را از بدنه شیر جدا کنید.
  • اگر علم شیر ظرفشویی شما با یک مهره بسته شده است، از یک آچار مناسب استفاده کنید، مهره را شل کرده و سپس علم را از محل خود خارج کنید.
  • با استفاده از آچار آلن، واسطه های اورینگ را خارج کنید.
  • واسطه علم را از روی بدنه شیر بلند کنید و تمامی اورینگ‌های قدیمی را با اورینگ‌های جدید و هم اندازه با اورینگ های قبلی جایگزین کنید.
  • در این مرحله از نعمیر علم شیر ظرفشویی، واسطه علم را به همراه اورینگ‌های جدید در جای قبلی خود قرار دهید.
  • بر روی سطح اورینگ‌ها، مقداری ماده روان‌کننده مانند گریس بمالید. این کار سبب افزایش عمر اورینگ‌ها می‌شود.
  • علم شیر ظرفشویی را در جای خود قرار داده و با آچار آلن آن را به اندازه کافی محکم کنید و اگر علم با مهره به شدت محکم شده باشد، از آچار فرانسه استفاده کنید.

تعویض واشر سر علمک شیر آب

تعویض واشر سر علمک شیر آب

در صورتی که نشت آب از حاشیه آبریز شیر ظرفشویی اتفاق بیفتد، احتمالاً مشکل از آب بندی واشر پرلاتور در سر علمک شیر ظرفشویی است؛ در این مورد از تعمیر علم شیر ظرفشویی باید به سراغ با جایگزینی واشر سر علم شیر ظرفشویی رفت که شامل مراحل زیر است:

  • با دست یا در صورت لزوم با کمک آچار، بوش پرلاتور را از سر علمک باز کنید. بوش پرلاتور یک قطعه است که در سر آبریز علمک شیر ظرفشویی قرار دارد و دارای پرلاتور یا توری در داخل آن است.
  • بوش پرلاتور را از وجود رسوب پاک کنید.
  • واشر فعلی پرلاتور را خارج کرده و آن را با یک واشر جدید جایگزین کنید.
  • پس از اتمام فرآیند، بوش پرلاتور را همراه با پرلاتور و واشر آن، با دقت در محل اصلی قرار داده و آن را محکم کنید. مواظب باشید که هنگام بستن با آچار فشار زیاد از حد وارد نکنید.

بیشتر بدانید: مشکلات شیرآلات اهرمی

علائم خرابی علم ظرفشویی

نکته پایانی

در این مطلب به آموزش تعمیر علم شیر ظرفشویی پرداختیم؛ در صورتی که تعمیر علم شیر امکان‌پذیر نباشد یا اینکه شیر دچار شکستگی و ترک فراوان شده باشد باید کل شیر را تعویض کنید.

شما می توانید برای تهیه بهترین شیرآلات روکار و توکار به فروشگاه مدرن ساختمان مراجعه کنید. در فروشگاه مدرن ساختمان تنوع گسترده ای از محصولات  به لحاظ برند، قیمت، طراحی و رنگ ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *