بلاگ

ابعاد کاسه توالت ایرانی

ابعاد کاسه توالت ایرانی
5/5 - (1 امتیاز)

ابعاد کاسه توالت ایرانی یکی از نکات مهم در هنگام خرید این محصول است که بایستی پیش از انتخاب به تناسب آن با فضای سرویس بهداشتی توجه داشته باشید.

غیر استاندارد بودن اندازه کاسه توالت ایرانی باعث می شود تا استفاده از آن برای افراد خانواده راحت نباشد ضمن آنکه افراد سنگین وزن و یا سالمندان و کودکان که از تعادل و توان حرکتی مناسب برخوردار نیستند قطعاً با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

همچنین اگر ابعاد توالت ایرانی با فضای سرویس بهداشتی همخوانی نداشته باشد، عملیات نصب نیز دشوار شده و ممکن است به خوبی انجام نشود. در این صورت مشکلاتی را از بابت تخلیه صحیح فاضلاب و یا طول عمر کاسه توالت برای شما به وجود خواهد آورد.

برای پیشگیری از رخداد چنین مواردی توصیه می کنیم تا نکات ارائه شده در ادامه این مطلب را بخوانید.

بیشتر بدانید: کاسه توالت ایرانی استیل

ابعاد استاندارد کاسه توالت ایرانی

ابعاد استاندارد کاسه توالت ایرانی

اندازه استاندارد کاسه توالت ایرانی 60 سانتی متر برای طول و 40 سانتی متر برای عرض است.

اما شرکتهای سازنده با در نظر گرفتن شرایط ارگونومیک و ایمن، توالت های ایرانی را با ابعادی خارج از سایز استاندارد نیز تولید می کنند.

در هر صورت پهنای کاسه توالت ایرانی باید متناسب با لگن باشد. توجه به این نکته بویژه برای کودکان و سالمندان اهمیت پیدا می کند.

گودی کاسه توالت ها بسته به نوع آنها متفاوت است و در بازه ۱۲ تا ۲۶ سانتی متری قرار می‌گیرد.

کاسه توالت ها دارای انواع تخت، گود و نیم گود هستند که نوع تخت کمترین ارتفاع و نوع گود بیشترین ارتفاع را دارد.

هر اندازه کاسه توالت گودتر باشد بهداشتی تر است زیرا تراوشات کمتری به اطراف اتفاق می افتد.

نکات انتخاب ابعاد کاسه توالت زمینی

نکات انتخاب ابعاد کاسه توالت ایرانی

به صورت یک قاعده کلی ابعاد کاسه توالت زمینی بایستی متناسب با بزرگی و کوچکی فضای سرویس بهداشتی شما باشد.

در این مورد بایستی سایز تجهیزات قرار گرفته در سرویس بهداشتی نظیر روشویی کابینتی و یا وجود توالت فرنگی را نیز در نظر بگیرید تاهم استفاده از توالت ایرانی برای کاربر راحت‌تر شده و هم عملیات نصب نیز بدون دردسر انجام شود.

برخی از کاسه توالت ها دارای ابعاد بزرگتر از سایز استاندارد هستند که استفاده از آنها می تواند برای افراد سالمند و کودکان دشوار باشد.

بنابراین اگر عادت به استفاده از توالت فرنگی ندارید حتما در هنگام خرید به راحتی فرزند خود در هنگام استفاده از توالت زمینی نیز توجه داشته باشید.

نکات نصب توالت ایرانی

نکات نصب توالت ایرانی

  1. جهت نصب توالت ایرانی به سمت شرق است. محور طولی آن نبایستی در راستای جهت قبله قرار بگیرد و بایستی با زاویه ۹۰ درجه نسبت به جهت قبله نصب شود.
  2. فاصله کاسه توالت تا دیوارهای اطراف آن باید حداقل 45 سانتی متر باشد.
  3. قبل از نصب توالت ایرانی نیاز به عایق کاری سطح زیر آن است که بایستی به صورت یکپارچه تا داخل لوله فاضلاب ادامه پیدا کند.
  4. برای بسترسازی سنگ توالت حتماً بایستی از ماسه نرم استفاده شود. این کار باعث می شود تا پس از جایگذاری کاسه توالت از شکستن آن جلوگیری شود. هیچگاه نباید از ملات سفت برای زیرسازی استفاده کرد، این کار احتمال شکستگی را افزایش می دهد.
  5. سطح کاسه توالت بایستی با سطح کاشی شده سرویس بهداشتی کاملاً هم تراز باشد. به این دلیل که در صورت پاشش آب به اطراف از تجمع آن جلوگیری شده و به سمت کاسه سرازیر شود.
  6. کاسه توالت بایستی کاملاً درون لوله فاضلاب قرار گرفته و با آن فیت شود. در صورت کوچک بودن خروجی توالت بایستی فضاهای خالی را با ملات و یا گونی نخی پر کرد.
  7. درست است که سطح کاسه توالت بایستی با کف سرویس بهداشتی کاملا هم تراز باشد اما برای بهداشت بیشتر می توان شیب اندکی را به سمت خروجی فاضلاب ایجاد نمود.

بیشتر بدانید: راهنمای کامل و نکات خرید توالت ایرانی

خرید کاسه توالت ایرانی استاندارد

خرید کاسه توالت ایرانی استاندارد

مدرن ساختمان فروشگاه اینترنتی عرضه کننده انواع ملزومات بهداشتی ساختمان است که به طور اختصاصی برای سرویس بهداشتی، کاسه توالت های ایرانی، توالت فرنگی و وال هنگ را از شرکت‌های سازنده معتبر عرضه می نماید.

محصولات عرضه شده در این فروشگاه تماماً به لحاظ متریال مصرفی، طراحی و ابعاد استاندارد بوده و به دلیل داشتن کیفیت ساخت مطلوب از دوام و طول عمر بالا برخوردار هستند.

مزیت دیگر این فروشگاه آن است که محصولات خود را با قیمت های شرکتی ارائه می نماید و به طور مستمر تخفیفات ویژه‌ای را برای مشتریان در نظر می‌گیرد.

ارسال سریع سفارشات به همراه بسته بندی ایمن از دیگر خدمات مدرن ساختمان به مشتریان خود است.

همچنین آنها می توانند برای انتخاب بهتر محصول مورد نظر خود از طریق تماس با شماره های درج شده در وبسایت با کارشناسان فروش ارتباط گرفته و از مشاوره خرید بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *