بلاگ

تفاوت شیرآلات توکار و روکار

خرابی اورینگ و تعمیر علم شیر ظرفشویی
5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از شما احتمالا اصطلاح لوله کشی روکار و توکار زیاد به گوش تان خورده است؛ اما در مورد شیرآلات چطور؟ اصلا تفاوت شیرآلات توکار و روکار درچیست؟

با افزایش مدرن شدن ساخت و سازا و همچنین بازسازی اساسی واحدهای مسکونی و تجاری، شیوه لوله کشی ها و جانمایی ملزومات ساختمانی هم دستخوش تغییر شد. اما برای شناخت تفاوت توکار و روکار، نخست این دو را باید بهتر بشناسیم.

توضیحی کوتاه درباره تفاوت شیرآلات توکار و روکار

سیستم شیرآلات توکار به نحوی طراحی شده است که تمام اجزای آن به غیر از علم، اهرم یا فلکه سرد و گرم، در داخل دیوار  جا گرفته است.

بر عکس توضیح بالا، شیرآلات روکار است که برای بسیاری آشناست. پس با این توضیحات تفاوت اصلی شیرآلات توکار و روکار در نحوه جا نمایی آن است.

تفاوت شیر آلات توکار و روکار در نصب

تقریبا هرکسی که دست به آچار باشد می تواند شیرآلات اهرمی روکار را برای محل مورد نظر خود نصب کند؛ این موضوع اما برای شیرآلات توکار متفاوت است. زیرا در شیرهای توکار، ضخامت دیوار و سیستم لوله کشی تفاوت دارد.

بنابراین برای نصب شیرآلات توکار باید پیش از ایجاد دیوارها برنامه ریزی شود؛ اگر هم قرار بر نصب در ساختمان قدیمی است باید در سازه دیوارها تغییراتی اساسی ایجاد شود؛ این موضوع یکی از چند تفاوت شیرآلات توکار و روکار است.

تفاوت شیرآلات توکار و روکار در نصب

روکارهای و توکار؛ قیمت چه می گوید؟

شیرآلات روکار از دیرباز در ساختمان های مسکونی و اداری کاربرد داشته است. البته این شیرآلات به مرور زمان پوست اندازی هایی در طراحی داشته و خود را با قابلیت های مدرن منطبق کرده اند، با این حال همچنان شیرهای روکار گزینه نخست انتخاب است.

شاید روی فاکتور خرید، تفاوت شیرآلات توکار و روکار چندان به چشم نیاید، اما وقتی پای اجرت نصب به میان بیاید، داستان به نحوی دیگر رقم می خورد. پس علی رغم ظاهر زیبا، شیرهای روکار همچنان دست بالا را دارند.

بیشتر بدانید: انتخاب شیرآلات بهداشتی متناسب با دکوراسیون

آیا اندازه و متراژ در انتخاب توکار یا روکار تاثیر دارد؟

ممکن است درصدد باشید تا متراژ خانه یا سرویس بهداشتی و حمام را به تفاوت شیرآلات توکار و روکار ربط بدهید؛ اما باید گفت که این یک موضوع سلیقه ای است که کدام یک از این شیرها را انتخاب خواهید کرد.

شیرآلات توکار صرفا برای فضا‌های کوچک استفاده نمی شود و طراحان داخلی ساختمان به خاطر تنوع در ظاهر و ایجاد نمایی زیبا در محیط، در فضا‌های بزرگ نیز از شیر آلات توکار استفاده می‌کنند.

درباب تفاوت شیرآلات توکار و روکار از حیث دوام

بسیار پیش آمده که شیرآلات روکار پس از مدتی دچار پوسیدگی شده و مجبور شوید آن را به طور کامل عوض کنید. این مشکل حتی در شیرهای روکار از جنس استیل نیز پیش می آید.

در مورد شیرهای توکار اما عمر مفید آن بالاتر خواهد بود؛ پس از این نظر شیرآلات توکار به نسبت شیرهای قدیمی تر عملکرد بسیار مطلوبی از خود نشان می دهند.

درباب تفاوت شیرآلات توکار و روکار از حیث دوام

از تمیزکاری تا مصرف آب کم

هنگامی که پیچ شیرهای روکار را باز می کنید، با فشار شدید آب روبرو خواهید شد. اما در مقابل شیرهای توکار مصرف آب کمتری دارند و در نتیجه اتلاف آب آن ها بسیار کمتر خواهد بود.

از سویی دیگر هم که تفاوت شیرآلات توکار و روکار را از منظر نظافت و بهداشت هم که در نظر بگیریم به دلیل نهان بودن بخش اصلی شیرها، امکان آلوده شدن آن کمتر است زیر فقط فلکه ها بیرون از دیوار قرار دارد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید ست سرویس بهداشتی

 سخن آخر

شیرهای توکار زیبایی خاصی دارند و صد البته محیط حمام یا سرویس بهداشتی شما را سر و شکلی زیبا می دهند. اما همانطور که اشاره شد قبل از هرچیز برآوردی از هزینه نصب و اتصال آن داشته باشید.

همچنین این مورد را هم به عنوان آخرین تفاوت شیرآلات توکار و روکار در نظر بگیرید که در صورت خرابی اتصالات درونی و نم دادن، هزینه تعمیرات بالاتر خواهد بود، زیرا درون دیوار نیز باید مورد بنایی قرار بگیرد.

برای انتخاب شیرآلات بهداشتی متناسب با دکوراسیون می توانید به بخش فروشگاه اینترنتی مدرن ساختمان مراجعه نمایید.

در این فروشگاه تنوع گسترده ای از محصولات ذکر شده به لحاظ برند، قیمت، طراحی و رنگ ارائه شده است.

قابل توجه است که کلیه محصولات این فروشگاه همگی از انواع با کیفیت ساخت شرکت های خارجی و داخلی هستند که با قیمت های شرکتی به مشتریان عرضه می شود.

شما می توانید با ثبت سفارش اینترنتی محصول خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل با بسته بندی ایمن تحویل بگیرید.

برای مشاوره انتخاب محصول نیز می توانید از طریق شماره های درج شده در وبسایت و یا از طریق گفتگوی آنلاین با کارشناسان مدرن ساختمان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *