بلاگ

جرم سنگ توالت را چگونه از بین ببریم؟

Cleaning toilet - جرم سنگ توالت را چگونه از بین ببریم؟
5/5 - (1 امتیاز)

از آنجا که پاک کننده های شیمیایی جرم سنگ توالت را سریع تر و بهتر پاک می کنند، ولی برای سلامت بدن خطرناک هستند. ممکن است در ابتدا این مشکل را حس نکنیم اما با استفاده طولانی مدت، به مشکلاتی مثل تنگی نفس، آلرژی و… برخورد کنیم.

راه حل مناسب این است که از روش های طبیعی برای پاک کردن سنگ توالت استفاده کنیم. برخی از بهترین و مؤثرترین روش های پاک کردن جرم سنگ توالت عبارتند از:

  • استفاده از نمک دریا برای برطرف کردن لکه های توالت فرنگی
  • مخلوط سرکه و جوش شیرین و آب گرم
  • محلول سفید کننده سنگ توالت

نمک دریایی برای برطرف کردن جرم سنگ توالت

نمک دریا یکی از بهترین مواد برای پاک کردن سنگ توالت است. ممکن است بپرسید که چطور می تواند توالت را تمیز کند؟ روش برطرف کردن لکه های توالت فرنگی و ایرانی با استفاده از نمک دریا به این صورت است:

ابتدا یک تکه پارچه را مرطوب کنید به طوری که فقط نمک را خیس کند؛ سپس روی سطح سنگ و یا توالت بمالید؛ در آخر آن را با آب گرم شستشو دهید. بلورهای نمک سخت بوده و علاوه بر واکنش شیمیایی که ایجاد می کنند با سختی خود رسوبات را سایش داده و در نهایت سنگ توالت را تمیز می کنند.

بیشتر بدانید: توالت فرنگی جدید اتوماتیک

نمک دریایی برای برطرف کردن جرم سنگ توالت

نکات مهم در شستشوی کاسه توالت با سنگ نمک

این نکته را به خاطر داشته باشید که پس از شستشو و پاک کردن سنگ توالت، باید نمک ها را نیز از آن شستشو دهید، برای این کار و با چند بار فشار دادن دکمه فلاش تانک می توانید از حذف جرم سنگ توالت اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که در سیفون هیچ نمکی مانده نباشد.

توجه داشته باشید که وجود رسوب در سیفون و گرفتگی لوله ایجاد کند. اگر این مواد در لوله توالت سفت شوند باید برای برطرف کردن گرفتگی آن اقدام کنید.

تمیز کردن کاسه توالت با سرکه و جوش شیرین

سرکه، جوش شیرین و آب گرم بهترین جرم گیر سنگ توالت هستند. این روش برای تمیز کردن سرویس بهداشتی با لکه های سنگی بسیار مؤثر است. برای استفاده از این مخلوط برای پاک کردن جرم سنگ توالت باید این کارها را انجام دهید:

ابتدا شما کمی از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیری شود؛ با یک اسکاچ یا پارچه سفت یا با یک برس قسمت های مورد نظر را تمیز کنید؛ در مرحله بعد با سرکه روی همان قسمت هایی که با جوش شیرین پاک کرده اید بپاشید؛ در آخر محل را با آب گرم شستشو دهید. این روش را می توانید برای جرم گیری شیر آلات ساختمانی نیز به کار ببرید.

در کل باید بدانید که اگر هفته ای یک بار سنگ توالت را جرم گیری کنید، دیگر سرویس بهداشتی شما دچار کثیفی شدید نمی شود.

محلول سفید کننده برای جرم گیری کاسه توالت

محلول سفید کننده برای جرم گیری کاسه توالت

از محلول های سفید کننده که در بازار موجود هستند می توانید به عنوان راه حل آخر برای پاک کردن جرم سنگ توالت استفاده کنید. این محلول برای تمیز کردن سنگ توالت روش خاصی نمی خواهد و همچنین می توانید به سرعت سنگ توالت را سفید کنید.

اما به خاطر داشته باشید که محلول سفید کننده برای شستشوی کاسه توالت در محیط بسته و بدون تهویه برای سلامتی و ریه های ما خیلی زیان آور است. پس بهتر است تهویه خوبی فراهم کنید یا از روش های مؤثرتر برای تمیز کردن سنگ توالت استفاده کنید.

مضرات استفاده از محلول سفید کننده

به طور کلی محلول های سفید کننده می توانند برای سلامت فرد و همچنین مصالح ساختمانی به کار رفته در توالت مضر باشند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که استفاده مداوم از سفید کننده سنگ توالت باعث از بین رفتن چسب های درز کاشی ها و سنگ توالت می شود. بنابراین قبل از استفاده از این محلول به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید.

روش های جرم گیری توالت

روش های جرم گیری توالت

هنگام رفع جرم سنگ توالت، از آب گرم یا داغ استفاده کنید تا آلودگی‌ها به راحتی پاک شوند و برای رفع زردی کاسه توالت، علاوه بر استفاده از هر گونه ماده تمیزکننده، باید به خوبی با برس تمیز کنید تا تیرگی‌ها کاملاً از بین بروند.

اگر از شوینده‌های شیمیایی برای تمیز کردن سنگ توالت استفاده می‌کنید، حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنید و درب و پنجره‌ها را باز کنید. همچنین بعد از تمیز کردن سنگ توالت فرنگی، بخش‌های بالایی توالت را با دستمال خشک کنید و سعی کنید سنگ توالت را به صورت مرتب تمیز کنید تا لکه‌های تیره رنگ کمتری روی آن ایجاد شود.

در صورتی که زردی سنگ توالت با تمیزکننده‌های طبیعی برطرف نشد، بهتر است برای ترمیم رنگ کاسه توالت از شوینده‌ها و جرم گیرهای شیمیایی استفاده کنید.

بیشتر بدانید: پرفروش ترین مدل توالت فرنگی

نکته پایانی

در این مطلب به روش های پاک کردن جرم سنگ توالت پرداختیم؛ همانطور که گفته شد برای این کار می توان از سرکه و جوش شیرین، نمک دریا و محلول های سفید کننده استفاده کنید.

شما می توانید برای خرید بهترین کاسه توالت های با کیفیت و مقاوم در برابر شسته شدن به فروشگاه مدرن ساختمان مراجعه کنید. همچنین می توانید با نصب اپلیکیشن مدرن ساختمان از تخفیف ها و محصولاتت جدید ما با خبر شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *