بلاگ

معایب و مزایای استفاده از سرویس بهداشتی وال هنگ

مزایا و معایب سرویس بهداشتی وال هنگ
5/5 - (1 امتیاز)

وال هنگ توالت فرنگی می باشد که در اندازه فشرده طراحی شده و درون دیوار نصب می شود. همانطور که می دانید این مدل از توالت ها از کف سرویس بهداشتی فاصله دارند و حس و حالی مدرن و خاص به فضای سرویس بهداشتی شما خواهند داد. البته علاوه بر این ویژگی های ظاهری این مدل از توالت فرنگی ها مزایای متعدد دیگری نیز دارند که در ادامه با با معرفی مزایا و معایب استفاده از سرویس بهداشتی وال هنگ، با این مدل از توالت فرنگی ها بیشتر آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:رفع مشکل فشار کم آب با شیرآلات بهداشتی

توالت والهنگ

سرویس بهداشتی وال هنگ به دلیل اینکه از کل دیوار و نه فقط یک پایه به عنوان تکیه گاه خود استفاده می کند، مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و تکانش خواهند داشت. توالت وال هنگ به صورت استاندارد قابلیت تحمل وزنی بالای ۴۰۰ کیلوگرم را خواهد داشت که می‌تواند خیال شما را از این بابت کاملا راحت کند.

سرویس بهداشتی وال هنگ

به طور کلی وال هنگ ( wall hung ) به معنای آویزان از دیوار می باشد. که در مورد تجهیزات مربوط به سرویس بهداشتی به کار برده می شود. همانطور که می دانید انواع توالت های فرنگی در گذشته معمولا بر روی زمین نصب می شدند و تخلیه فاضلاب از قسمت متصل به زمین صورت می گرفت.

اما توالت فرنگی وال هنگ به گونه‌ای تعبیه می‌شوند که قسمت فلاش تانک آن داخل دیوار قرار می گیرد و فقط نشیمنگاه توالت فرنگی از بیرون دیده می شود.

مزایای استفاده از سرویس بهداشتی وال هنگ

1- مدیریت فضا
این مدل از توالت فرنگی ها فضای بسیار کمتری را در مقایسه با دیگر تجهیزات سرویس های بهداشتی معمولی اشغال خواهند کرد. به همین خاطر مدیریت فضا در این حالت قطعاً بهتر خواهد بود.

2- استحکام بالا
برخلاف چیزی که از تفاوت ظاهر سرویس بهداشتی معمولی و وال هنگ ممکن است به نظر برسد سرویس بهداشتی وال هنگ به دلیل اینکه از کل دیوار و نه فقط یک پایه به عنوان تکیه گاه خود استفاده می کند مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و تکانش خواهند داشت. توالت وال هنگ به صورت استاندارد قابلیت تحمل وزنی بالای ۴۰۰ کیلوگرم را دارد که می‌تواند خیال شما را از این بابت کاملا راحت کند.

3- کاهش صدا
یکی از مزیت های اصلی وال هنگ ها استفاده از فلاش تانک توکار می باشد. هنگامی که از تجهیزات توکار، عبور لوله های آب از درون دیوار ها، همچنین فلاش تانک توکار در توالت وال هنگ استفاده میشود صدای عبور آب هنگام استفاده از آنها به حداقل ممکن خود می‌رسد.

به همین دلیل هنگامی که کسی قصد استفاده از فلاش تانک را در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی داشته باشد سر و صدای کمتری را ایجاد خواهد کرد.

نظافت آسان وال هنگ

4- نظافت و شستشو آسان
مهمترین مسائل مربوط به توالت و سرویس‌های بهداشتی نظافت آنها می باشد. شست و شوی توالت فرنگی های معمولی به دلیل داشتن تجهیزاتی مانند پایه و فلاش تانک بسیار دشوارتر از توالت فرنگی های وال هنگ است؛ به همین خاطر در مقایسه با توالت فرنگی های وال هنگ این مدل از توالت فرنگی ها را به دلیل عدم وجود پایه و قسمتهای اضافی می توان به راحتی نظافت کرد.

5- امکان تنظیم ارتفاع
با نصب تجهیزات بر روی دیوار و به صورت وال هنگ میتوان ارتفاع توالت فرنگی، روشویی، دوش حمام را به دلخواه خود و هر گونه که شما راحت می باشید تنظیم کنید.

6- مصرف آب کمتر
به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید در سرویس های وال هنگ می‌توانند تا ۳۰ درصد مصرف آب شما را کاهش دهند به همین دلیل در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

تعمیر سرویس بهداشتی وال هنگ

دیوارهای نازک و با قطر کم مناسب استفاده از تجهیزات والهنگ نمی باشند به دلیل اینکه تجهیزات وال هنگ مانند فلش تانک که اندازه نسبتاً بزرگی نیز دارند باید به راحتی در درون دیوار جا شوند به همین خاطر در صورت استفاده از وال هنگ نیاز دارید که در درون دیوار ها فضای بیشتری را داشته باشید

معایب وال هنگ

1- تعمیر
در صورت خرابی سرویس‌های بهداشتی وال هنگ در صورتی که این خرابی مربوط به قسمت خارجی و در دسترس شما باشد می توان با تعویض یا تعمیر آن بر مشکل پیش آمده فایق آمد .

اما در صورتی که مربوط به تجهیزات درون دیوار باشد باید دیوار کاملاً تخریب شده و تا به آنها دسترسی پیدا کرد. به همین خاطر به دلیل زمان بر بودن این امر هزینه این کار به مراتب بالاتر از تعمیرات وسایل معمولی خواهد بود.

2- نیازمند به داشتن فضای کافی در درون دیوار
دیوارهای نازک و با قطر کم، مناسب استفاده از تجهیزات وال هنگ نمی باشند به دلیل اینکه تجهیزات وال هنگ مانند فلش تانک که اندازه نسبتاً بزرگی نیز دارند باید به راحتی در درون دیوار جا شوند. به همین خاطر در صورت استفاده از وال هنگ نیاز دارید که در درون دیوار ها فضای بیشتری را داشته باشید.

3- نصب دشوار
برای نصب توالت وال هنگ ، روشویی یا دیگر لوازم همراه آن نیاز به یک متخصص می باشد. در حالی که برای سرویس‌های بهداشتی معمولی شما نیاز به ابزار یا متخصص دیگری نخواهید داشت. بنابراین نصب این تجهیزات حتماً باید توسط متخصص انجام شود.

نصب سرویس بهداشتی وال هنگ

بیشتر بدانید:جدید ترین مدل های شیرآلات روشویی

4- قیمت بالا
هزینه و قیمت همیشه جز فاکتورهای اصلی برای تصمیم گیری خریدار به شمار می آید. تجهیزات وال هنگ نیز به مراتب قیمت بالاتری نسبت به دیگر تجهیزات معمولی خواهد داشت. البته باید این را نیز در نظر داشته باشیم که هر بار نصب یا تعویض سرویس والهنگ نیاز به آمدن یک متخصص و به تبع هزینه بالاتری برای شما در بردارد.

امروزه با کوچک‌تر شدن خانه‌ها میزان محبوبیت افراد به استفاده از لوازم منزل و تجهیزاتی که فضای کمتری را اشغال می‌کنند بیشتر شده است. سرویس بهداشتی وال هنگ نیز از همین دسته می باشند.

بنابراین توصیه می شود در صورتی که قصد ساخت یا تعمیر منزل خود را دارید، تجهیزات خود را از نوع وال هنگ با ما در مدرن ساختمان انتخاب کنید. چرا که با یک انتخاب هوشمندانه نه تنها می‌توانید از معایب آن چشم پوشی کنید، بلکه از مزیت‌های بیشمار آن بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *