بلاگ

انواع سینک ظرفشویی جدید

Photo 1689102680266 - انواع سینک ظرفشویی جدید
3/5 - (3 امتیاز)

سینک ظرفشویی یکی از محصولات اصلی در ساختار آشپزخانه به شمار می رود. امروزه انواع سینک ظرفشویی جدید را می توان در بازار پیدا کرد که از مواد اولیه ای همچون فولاد ضد زنگ، سنگ کوارتز، گرانیت و مس شناخته می شوند.

این سینک های ظرفشویی در انواع سبک های مینیمالیست، مدرن، سنتی و صنعتی تولید می شوند. انواع سینک ظرفشویی جدید بر حسب قابلیت هایی نظیر آنتی باکتریال و میزان مقاومت در برابر ضربه، خش و حرارت قیمت های متفاوتی درند. در ادامه بیشتر به ویژگی این محصولات پرداخته ایم.

ویژگی های انواع سینک ظرفشویی جدید

سینک های ظرفشویی جدید در طیف وسیعی از قابلیت‌ها موجود هستند. به عنوان مثال برخی از جدیدترین سینک‌های ظرفشویی جدید دارای آبفشان هستند که این قابلیت به شما امکان می‌دهند تا به راحتی ظروف و میوه‌ها را بشویید. همچنین برخی از سینک ها دارای فیلتر تصفیه آب نیز هستند.

در کنار این موارد باید به سبک های مختلف طراحی و رنگ آمیزی، متریال های متنوع، پیکربندی های مختلف و قابلیت آنتی باکتریال اشاره کرد.

بیشتر بدانید: شیرآلات کروم چه ویژگی هایی دارد

ویژگی های انواع سینک ظرفشویی جدید

انواع سینک ظرفشویی جدید از لحاظ سبک

جدیدترین سینک‌های ظرفشویی از نظر سبک می توانند به انواع سینک های مینیمالیست، مدرن، سنتی و صنعتی دسته بندی شوند که در ادامه بیشتر به آن ها پرداخته ایم.

  1. سینک های مینیمالیست: این سینک ها دارای خطوط تمیز و ساده بوده و عدم وجود جزئیات تزئینی از ویژگی های بارز آن است، در عوض تمرکز بر روی عملکرد این سینک ها وجود داشته و برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب هستند.
  2. سینک های مدرن: سینک های سبک مدرن از ظاهری شیک و پیچیده برخوردار بوده و از مواد و روکش‌هایی همچون فولاد ضد زنگ مات و کوارتز در ساخت آن ها استفاده می شود. این سینک ها دارای رنگ‌های خنثی و براق و مناسب برای آشپزخانه‌های مدرن هستند.
  3. سینک های سنتی: در ساخت این سینک ها از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ، و سرامیک استفاده شده و به رنگ‌های گرم و خاکی عرضه می شند و برای آشپزخانه‌های سنتی هستند.
  4. سینک صنعتی: از این سینک ها برای آشپزخانه های صنعتی استفاده می شود و از لحاظ ظاهری چندان ظرافت ندارند.

چه سبکی از سینک را انتخاب کنیم؟

هنگامی که برای خرید سینک ظرفشویی به بازار می روید و در مواجهه با انواع سینک ظرفشویی جدید احتمالاً با این سؤال مواجه خواهید شد که چه سبک سینکی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب سینک بیش از هرچیز باید سبکی را انتخاب کنید که با دکور آشپزخانه شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال اگر آشپزخانه ای کوچک دارید انتخاب انواع سینک ظرفشویی جدید و مینیمال برای شما بهتر خواهد بود یا اگر آشپزخانه شما طرح سنتی دارد، سینک های با طرح سنتی و روستایی مناسب تر هستند.

در کنار این موارد باید به تعداد لگن‌ها، اندازه سینک، و مهمتر از همه بودجه خود برای خرید ظرفشویی توجه کنید. خوشبختانه در فروشگاه مدرن ساختمان سینک‌های ظرفشویی در طیف وسیعی از قیمت‌ها موجود هستند.

انواع سینک ظرفشویی جدید از لحاظ سبک

متریال و مواد اولیه

انواع سینک ظرفشویی جدید را می توان از لحاظ متریال و مواد اولیه نیز مورد دسته بندی قرار داد. در زیر برخی از این متریال را مشاهده می کنید:

  • سینک فولاد ضد زنگ: سینک های فولاد ضد زنگ یکی از بادوام ترین انواع سینک ظرفشویی جدید به شمار می روند که به راحتی تمیز کردن می شوند و در برابر لکه و خراش مقاوم هستند.
  • سینک سنگ کوارتز: این سینک ها از ظاهری زیبا و شیک برخوردار بوده، بادوام و مقاوم در برابر لکه و خراش هستند و البته به نسبت سینک های فولادی گران‌تر هستند.
  • سینک گرانیت: دیگر مدل از انواع سینک ظرفشویی جدید سینک گرانیت است. این سینک ها از ظاهری طبیعی و منحصر به فرد برخوردار هستند و مثل دو مورد قبل در برابر لکه و خش بادوام و مقاوم بوده و تمیز کردن آن آسان است. سینک های گرانیتی از نوع فولاد ضد زنگ و کوارتز گران‌تر بوده و وزن آن ها نیز به نسبت بیشتر است.
  • سینک های مسی: این سینک‌ها ظاهری زیبا و منحصر به فرد دارند و ضد میکروب و آنتی باکتریال هستند. قیمت سینک‌های مسی از حدود 15 میلیون تومان شروع می‌شود.

انواع سینک از لحاظ طرح و پیکر بندی

دیگر نکته ای که باید در انتخاب انواع سینک ظرفشویی جدید مد نظر قرار داد طرح‌ها و پیکربندی‌های این سینک ها است. بر این اساس می توان دسته بندی زیر را برای سینک های ظرفشویی در نظر گرفت:

  1. تک لگن: برای آشپزخانه‌های کوچک یا کسانی که فضای زیادی برای پیشخوان ندارند ایده‌آل هستند.
  2. دو لگن: برای آشپزخانه‌های بزرگ‌تر یا کسانی که فضای زیادی برای آماده‌سازی غذا نیاز دارند ایده‌آل هستند.
  3. سه‌لگن: برای خانواده‌های بزرگ یا کسانی که به فضای زیادی برای شستشو نیاز دارند ایده‌آل هستند.
  4. زیربشقابی: برای شستشوی ظروف بزرگ و قابلمه‌ها ایده‌آل هستند.
  5. جزیره‌ای: برای آشپزخانه‌های بزرگ و باز ایده‌آل هستند.

انواع سینک از لحاظ طرح و پیکر بندی

قابلیت آنتی باکتریال

سینک‌های آنتی‌باکتریال با موادی ساخته می‌شوند که رشد باکتری‌ها را مهار می‌کنند و انواع سینک ظرفشویی جدید به این قابلیت مجهز هستند. این امر می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های ناشی از غذا کمک کند، زیرا باکتری‌های کمتری برای آلوده کردن غذا وجود دارد.

انواع مختلفی از سینک‌های آنتی‌باکتریال وجود دارد، اما رایج‌ترین نوع از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. فولاد ضد زنگ آنتی باکتریال با فرآیندی ساخته می شود که سطح فلز را برای رشد باکتری ها غیرفعال می کند.

نوع دیگری از سینک آنتی باکتریال از مس ساخته شده است. مس به طور طبیعی خاصیت ضد میکروبی دارد، به این معنی که می تواند باکتری ها را بدون نیاز به مواد ضدعفونی کننده خاصی از بین ببرد.

بیشتر بدانید: انواع سینک ظرفشویی سنگی

قیمت سینک های ظرفشویی جدید

سینک‌های ظرفشویی جدید در طیف وسیعی از قیمت‌ها موجود هستند. انواع سینک ظرفشویی جدید بر حسب عوامل مختلفی مانند جنس، برند، اندازه، تعداد لگن، و ویژگی‌های اضافی مانند آبفشان قیمت های متفاوتی دارند.

علاوه بر این ها باید وضعیت بازار و همچنین نوسانات نرخ ارز را نیز در مورد قیمت سینک های ظرفشویی در نظر گرفت. شما می توانید برای خرید انواع سینک ظرفشویی بدون واسطه و با قیمت مناسب به وبسایت فروشگاه آنلاین مدرن ساختمان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *