بلاگ

سرامیک پرسلانی کف

سرامیک پرسلانی کف
5/5 - (2 امتیاز)

احتمالاً شما هم نام سرامیک پرسلانی کف را شنیده اید؛ نوعی سرامیک که برای پوشش کف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

سرامیک پرسلانی کف یکی از انواع با دوام و زیبای کاشی و سرامیک است که تحت فشار و در درجه حرارت بالا تولید می شود و میزان جذب آب در این نوع سرامیک ها نسبت به سایر سرامیک ها کمتر است.

انواع ابعاد سرامیک پرسلانی کف

جدای از قیمت سرامیک پرسلانی، این سرامیک ها براساس کاربرد به دسته های متنوعی تقسیم می شوند که از جمله آن می توان به کاشی پرسلان آشپزخانه، حمام، کاشی پرسلان نما، دیواری و… اشاره کرد.

بر همین منوال باید گفت که ابعاد سرامیک پرسلانی کف متفاوت است؛ شناخته شده ترین انواع سرامیک های پرسلانی کف شامل موزاییکی، سایز بزرگ و اسلب است.

علاوه بر مواردی که گفته شد، سرامیک های پرسلانی کف در ابعاد و اندازه های متفاوتی تولید می شوند. به عنوان نمونه می توان به ابعاد 60*60 و 100*100 اشاره کرد.

بیشتر بدانید: زیباترین کاشی سرویس بهداشتی

انواع ابعاد سرامیک پرسلانی کف

 

سرامیک پرسلان برای کف چه مکان هایی مناسب است؟

سرامیک پرسلان هم برای نما و هم برای کف قابل استفاده است که در مورد سرامیک پرسلانی کف باید گفت این سرامیک ها برای ساختمان های کف خواب که نوسان حرارت در کف آن ها بیشتر است بسیار مناسل هستند. در این مورد سرامیک پرسلانی از لحاظ مقاومت سطحی بهتر عمل می کند، بنابراین قیمت سرامیک پرسلانی در این مورد نیز صرفه دارد.

علاوه بر این در آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز این سرامیک به خوبی جواب می دهد زیرا نفوذ آب به آن بسیار پایین است. سرامیک پرسلان را می توان به وسیله چسب سرامیک پرسلان به راحتی نصب نمود البته در خرید چسب پرسلان باید نهایت دقت را به خرج داد زیرا پایه ی اصلی ملات کار شده است.

متریال تولید سرامیک پرسلانی

به طور کلی سرامیک های معمولی با استفاده از خاک رس قرمز یا سفید تولید می‌شوند که برای حفظ رنگ و طرح به آن لعاب‌ اضافه می شود. سرامیک پرسلانی کف، معمولاً با استفاده از خاک رس سفید و با روش خاک تحت ‌فشار ساخته می‌شود و به همین دلیل بافت بهتری دارد.

البته همین پوشش سخت‌تر و مقاوم‌ تر باعث شده که قیمت سرامیک پرسلانی کمی گران‌تر از نوع معمولی باشد.

متریال تولید سرامیک پرسلانی

ویژگی های سرامیک پرسلان چیست؟

سرامیک های پرسلانی کف شامل دو نوع پولیش و لعاب دار هستند و برای تولید آن ها از خاک رس، فلدسپات یا گرانیت و سیلیس در فشار و حرارت بالا تولید می شوند که بعد از پخت، سفید و متراکم می شوند.

این سرامیک ها به لطف طرح های زیبا، استحکام بالا و سازگاری با محیط زیست به سرعت تبدیل به محبوب ترین پوشش کف و دیوار برای نماهای خارجی و داخلی شده اند. مزایای اصلی جنس پرسلان عبارتند از: دوام زیاد، مقاومت در برابر انوع لکه های روغنی، مقاوم در برابر حرارت، خراش و سایش.

به علاوه این موارد سرامیک پرسلانی نیازی به سیلر زدن ندارد و در برابر نور و حتی اشعه ماوراء بنفش تغییر ساختار نمی دهد. همچنین اگر مراحل نصب و بندکشی پرسلان شامل تمیز کردن محل نصب، استفاده از پودر بندکشی مناسب و دقت در اجرای کار به‌درستی انجام شود، می‌تواند زیبایی محیط شما را دو چندان کند.

طرح های سرامیک پرسلان کف

شاید بتوان این ادعا را مطرح کرد که سرامیک پرسلانی کف از جمله محبوب ترین نوع سرامیک های پرسلانی است. از طرح های متنوع این نوع سرامیک کف می توان به سرامیک طرح پارکت و چوب، طرح سنگ، طرح فلزی و طرح ساده اشاره کرد.

البته ناگفته نماند که اغلب مشتریان سایز بزرگ سرامیک کف پرسلانی را انتخاب می کنند تا زیبایی خانه دو چندان شود ولی اندازه های کوچکتر پرسلان کف نیز در دسترس است.

قیمت سرامیک های کفی پرسلان

قیمت سرامیک های کفی پرسلان

دست آخر اینکه از هرچه بگذریم سخن قیمت خوش‌تر است! در ارتباط با سرامیک های پرسلانی کف باید گفت که بسته به قیمت مواد اولیه، تورم و همچنین ابعاد سرامیک، قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود.

این نکته را هم در نظر بگرید که امروزه کارخانه های مختلفی سرامیک های پرسلان را با طرح های سنگ و آجر و…تولید می کنند که قیمت هرکدام از آن ها می تواند متفاوت باشد.

بیشتر بدانید: نحوه محاسبه تعداد سرامیک کف

نکته پایانی

در این مطلب به سرامیک پرسلانی کف و ویژگی های آن پرداختیم. همانطور که اشاره شد سرامیک پرسلان کف در سایزها و طرح های مختلف از جمله طرح پارکت و چوب، طرح سنگ، طرح فلزی و طرح ساده تولید می شود.

شما می توانید بهترین سرامیک و کاشی موجود در بازار را با بهترین قیمت از فروشگاه مدرن ساختمان تهیه کنید؛ همچنین می توانید اپلیکیشن مدرن ساختمان را از کافه بازار نصب کنید و از تخفیفات ما بهره‌مند شوید. برای مشاوره و کسب اطلاع بیشتر نیز با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *