بلاگ

مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC پی وی سی

مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC پی وی سی
5/5 - (1 امتیاز)

در میان روشویی های موجود در بازار، روشویی کابینت PVC از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ با این حال مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC برای بسیاری محل سؤال است.

به عبارتی دیگر افراد بسیرای به دنبال روشویی کابینتی با طول عمری بالا هستند به نحوی که در برابر عوامل محیطی از جمله رطوبت و حرارت مقاوم باشد. از همین رو دانستن مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC به هنگام انتخاب این روشویی ها می تواند کمک کننده باشد.

پی‌وی‌سی چیست؟

قبل از پرداختن به مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC بد نیست بدانیم که خود پی‌وی‌سی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. پلی وینیل کلراید یا به اصطلاح پی‌وی‌سی (PVC)، نوعی ماده پلاستیکی فشرده شده و صنعتی با کاربردهای گسترده از جمله در صنعت دکوراسیون است.

با توجه به جنس پایه پلاستیک بودن این ماده، امکان رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها در آن وجود ندارد. PVC در دو نوع سخت و انعطاف‌پذیر در بازار وجود دارد که برای ساخت انواع کمد و کابینت روشویی ضد آب استفاده می‌گردد.

بیشتر بدانید: بهترین روشویی کابینتی ایرانی

مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC؛ مزیت مقاومت

مزایای روشویی کابینتی پی وی سی

در باب موارد مثبت از مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC باید گفت که این کابینت ها از جمله پرطرفدارترین ابزارهای ساختمانی به شما می روند. دلیل مهمش را پیشتر اشاره کردیم، ضد آب بودن کابینت روشویی پی‌وی‌سی.

این ویژگی، اولین و مهمترین خصوصیت یک کابینت روشویی است. چون این وسیله قرار است در محیط مرطوب حمام و دستشویی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین اگر در برابر رطوبت مقاومت نداشته باشد، بعد از مدت کمی غیرقابل استفاده خواهد شد.

علاوه بر این ها کابینت روشویی PVC، بهداشتی‌تر از سایر انواع کابینت است. به دلیل همین ویژگی، کابینت روشویی پی‌وی‌سی در محیط‌های بیمارستانی یا آزمایشگاهی هم استفاده می‌گردد. وزن این نوع کابینت هم نسبت به سایر کابینت‌های روشویی سبک‌تر است. علاوه بر این حمل و نصب آنها بسیار آسان و کم هزینه است.

مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC؛ مزیت مقاومت

این نوع روشویی مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشار و خط و خش دارد. در ضمن این جنس دارای تنوع بسیار بالایی است. انواع مدل‌های کابینت روشویی PVC، از کلاسیک گرفته تا مدرن در بازار ارائه می‌گردند.

به همین خاطر با هر نوع دکوراسیونی به راحتی جور می‌شوند. ویژگی مهم دیگر این جنس این است که در برابر نفوذ حشراتی مانند سوسک، موش و غیره کاملا مقاوم است.

مزایای روشویی کابینتی پی وی سی

قیمت روشویی کابینتی پی وی سی

دیگر مورد مثبت از مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC که باید مورد اشاره قرار بگیرد، مقرون به صرفه بودن آن است. در واقع به دلیل تولید انبوه و در دسترس بودن ورق‌های پی‌وی‌سی، این کابینت‌ها از قیمت مقرون به صرفه‌تری برخوردار هستند.

ورق‌های پی‌وی‌سی قابلیت رنگ شدن یا روکش شدن را هم دارند، به همین دلیل انواع کابینت روشویی پی‌وی‌سی، از تنوع رنگ بی‌نظیری برخوردار است. بنابراین به راحتی می‌توانید این نوع کابینت روشویی را مطابق با دکوراسیون سرویس بهداشتی خود انتخاب نمایید.

نظافت آسان روشویی های کابینتی PVC

دیگر امتیاز مثبتی که در زمینه مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC باید مورد اشاره قرار دهیم، سهولت نظافت آن است. در واقع برای تمیز کردن آن، نیازی به هیچ نوع ماده شوینده‌ای نیست.

در صورتی که کابینت روشویی PVC، لکه یا جرم بگیرد، به راحتی می‌توان آن را با یک دستمال نم‌دار تمیز کرد. البته پس از تمیز کردن، باید کابینت را خشک کرد تا روکش آن لکه دار نشود. علاوه بر این نوع کابینت را به آسانی می‌توان با سبک‌های مختلف دکوراسیون منازل هماهنگ کردو می تواند با تمامی نماهای سنتی و مدرن همخوانی داشته باشد.

معایب کابینت روشویی PVC چیست؟

معایب کابینت روشویی PVC چیست؟

اما حالا که این همه از مزایای روشویی کابینتی PVC گفتیم، بد نیست به معایب آن هم اشاره کنیم چه آنکه اصلاً صحبت از مزایا و معایب روشویی PVC در میان است.

به طور کلی کابینت روشویی PVC دارای معایب انگشت شماری است که شاید مهمترینش به تجزیه ناپذیر بودن پلاستیک در طبیعت باز گردد. در حقیقت این ماده یک پلیمر ترموپلاستیکی است که تجزیه آن صدها سال طول می‌کشد.

مورد منفی دیگر از مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC این است که به هنگام ذوب شدن، گاز سمی تولید می‌کند. البته کابینت روشویی پی‌وی‌سی، به خودی خود هیچگونه ضرر و زیانی برای سلامتی ندارد و همانطور که گفته شد این جنس به عنوان بهداشتی‌ترین نوع کابینت روشویی شناخته می‌شود.

دست آخر اینکه روشویی کابینتی پی‌وی‌سی در برابر تابش مستقیم آفتاب کمی حساس و در طولانی مدت ممکن است دچار تغییر رنگ بشود.

بیشتر بدانید: خرید روشویی کابینتی ارزان

نکته پایانی

در این مطلب به مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC پرداختیم؛ همانطور که گفته شد این روشویی یکی از بهداشتی ترین ها است و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد با این حال به دلیل ماهیت پلاستیکی دیر تجزیه می شود و اگر بسوزد دود سمی تولید می کند.

شما می توانید برای سفارش و خرید بهترین روشویی های کابینتی به فروشگاه مدرن ساختمان مراجعه کنید. تنوع بی نظیر انواع محصولات بهداشتی ساختمان از برندهای باکیفیت داخلی و خارجی به همراه قیمت های مناسب از مزیت های مدرن ساختمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *