بلاگ

معرفی انواع مختلف هود آشپزخانه

انواع مختلف هود آشپزخانه
Rate this post

امروزه طراحی های بسیاری برای انواع مختلف هود آشپزخانه وجود دارد. اگر به قصد خرید سری به بازار تجهیزات و لوازم بهداشتی آشپزخانه زده باشید، حتماً متوجه این حجم از تنوع شده اید. احتمالاً این گستردگی در مدل و طراحی، شما را برای انتخاب سردرگم کرده است. به همین در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا انواع مختلف هود آشپزخانه را به لحاظ ظاهر و کارایی به شما معرفی و همچنین مزایا و معایب هر کدام شرح دهیم.

 

مکانیسم کارکرد انواع مختلف هود آشپزخانه

هود های آشپزخانه هر مدل و طراحی که داشته باشند، مکانیسم کارکرد مشابهی دارند. در واقع هود دستگاه مکنده ای است که در ابتدای سیستم تهویه نصب می شود و با توجه به قدرت مکش و نیازهای مختلف تهویه ای طراحی های متفاوتی برای آن انجام می شود.

معمولا هود های موجود در بازار به دو دسته هود های تصفیه کننده و هودهای مجهز به خروجی هوا دسته بندی می شوند. هود های تصفیه کننده بخار، ذرات معلق در هوا و بو را به درون خود کشیده و بعد از پالایش هوا آن را به درون آشپزخانه باز می گردانند. اما انواع دارای خروجی هوا تنها توسط یک کانال، بخار و ذرات گرد و غبار را به بیرون هدایت می کنند. انواع مختلف هود آشپزخانه که در این مقاله به شما معرفی می شوند در واقع از نوع دوم یعنی هود های مجهز به خروجی هوا هستند.

حتما بخوانید: همه چیز در مورد انواع شیرآلات آشپزخانه

انواع مختلف هود آشپزخانه

هودهای آشپزخانه مجهز به خروجی هوا بر اساس طراحی به انواع زیر تقسیم بندی می شود:

 

هود شومینه ای

انواع مختلف هود آشپزخانه

هودهای شومینه ای به شکل قیف معکوس طراحی شده و قابلیت نصب بر روی دیوار و یا سقف را دارند. جنس بدنه این هودها از استیل و یا ترکیب با شیشه است. فیلتر هود های شومینه ای آلومینیومی با قابلیت شستشو و تعویض هستند. این دسته از هود ها در دو مدل کلاسیک و مدرن ساخته می‌شوند و سر و صدای کمی تولید می کنند. برای کنترل عملکرد آنها می‌توان از ریموت، صفحه لمسی و یا دکمه استفاده کرد.

 

هود مخفی آسانسوری

هود مخفی آسانسوری

هود مخفی آسانسوری از جمله هودهای توکار است که در پشت اجاق گاز نصب می شود. به محض روشن کردن آن، هود همانند یک آسانسور از کابینت بالا می آید  و با خاموش کردن آن مجدداً به درون کابینت پایین می‌رود. برای کنترل آن از ریموت استفاده می شو. در دو رنگ مشکی و استیل تولید می شود. فیلتر آن آلومینیومی با قابلیت تعویض و شستشو است.

 

هود توکار مخفی

هود توکار مخفی

هود های توکار مخفی در زیر کابینت بالای اجاق گاز نصب می شود. این مدل طراحی باعث می شود تا هود در داخل آشپزخانه مشخص نباشد. این مدل از نظر کارایی مشابه با هود های مورب است. 

هود مورب

انواع مختلف هود آشپزخانه

هود های مورب در بالای اجاق گاز و با رعایت زاویه ۴۵ درجه نسبت به سطح دیوار نصب می شود ظاهری شیک و مدرن با سروصدای بسیار کم دارند. جنس آنها از ترکیب استیل و شیشه است. فیلتر آنها آلومینیومی است و برای تعویض و یا شست و شو مجهز به سیستم تشخیص زمان است.

هود جزیره‌ای

انواع مختلف هود آشپزخانه

هود جزیره‌ای از دسته هودهای لوکس  و تزئینی است که تنها برای آشپزخانه هایی که اجاق گاز بر روی کانتر جزیره وسط آشپزخانه تعبیه شده است، کاربرد دارد. این مدل هود از نظر قدرت مکش مشابه با سایر انواع مختلف هود آشپزخانه است اما به دلیل صفحه مکش کوچکی که دارند تنها برای آشپزخانه هایی که پخت و پز به میزان کمتری در آن انجام می شود مناسب است. از نظر طراحی در اشکال مختلف کروی، استوانه ای و مکعبی تولید می شود.

 

هود زیر کابینتی

انواع مختلف هود آشپزخانه

هودهای زیر کابینتی اولین مدل از انواع هود های آشپزخانه هستند که در زیر کابینت بالای اجاق گاز نصب می شوند. این مدل از هود ها، عملکرد ساده، سر و صدای زیاد و قیمت ارزانی دارند. همچنین دارای انواع تک موتوره و دو موتوره هستند.

 

معایب و مزایای انواع هود

  • انواع مختلف هود های آشپزخانه مورب، توکار و شومینه‌ای دارای ریموت کنترل و حسگر بو هستند.
  • هود های جزیره‌ای به دلیل آنکه در اشکال مختلف تولید می شوند گزینه ایده‌آلی برای دکوراسیون آشپزخانه‌های جزیره ای هستند.
  • هود توکار مخفی فضای کمی از آشپزخانه را اشغال می کند.
  • از نظر قدرت مکش، هود های شومینه ای نسبت به انواع دیگر برتری دارند.
  • فیلتر هود های زیرکابینتی از جنس پشم شیشه است که در صورت کثیف شدن تنها باید تعویض شوند و قابلیت شستشو ندارد. همچنین میزان تولید سر و صدا در این نوع هود ها بالا است.
  • هود های مورب و جزیره‌ای از نظر قدرت مکش اندکی ضعیف هستند.
  • هود های آسانسوری به دلیل قابلیت باز و بسته شدن کمترین فضا در آشپزخانه را اشغال می کنند و نمای زیبایی به کانتر آشپزخانه می دهند.

 

فروشگاه لوازم و تجهیزات بهداشتی مدرن ساختمان

مدرن ساختمان فروشگاه تخصصی لوازم و تجهیزات بهداشتی ساختمان و آشپزخانه است که در کنار فروش حضوری امکان خرید و مشاهده محصولات از طریق وب سایت اینترنتی خود را فراهم آورده است. کلیه محصولات عرضه شده در این فروشگاه از انواع با کیفیت تولید شده توسط برندهای مرغوب هستند که با قیمت مناسب عرضه می شوند.

اگر قصد خرید هود آشپزخانه را دارید، می توانید ابتدا به سایت اینترنتی این فروشگاه مراجعه کرده و با بررسی مدل ها و قیمت ها مناسب ترین نوع را برای خود انتخاب کنید. همچنین شما می توانید خرید خود را به صورت حضوری با مراجعه به آدرس درج شده در سایت انجام دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *