بلاگ

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی
5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان نیز همچون انسان دارای عمری است و پس از بروز مشکلات یا نیاز به تغییرات ظاهری نیاز به بازسازی یا حتی تخریب و نوسازی دارد.

یکی از قسمت های ساختمان که با دوره زمانی کوتاه تری به بازسازی نیاز پیدا می کند سرویس بهداشتی است و از این رو هزینه بازسازی سرویس بهداشتی همواره مورد سوال و پرس و جو است.

چه زمان باید به فکر بازسازی باشیم؟

معمولا هنگامی باید به فکر بازسازی سرویس بهداشتی بیفتیم که یا به قول معرف به خرج افتاده باشد و هر روز یک قسمت از آن دچار مشکل بشود یا اینکه مصالح مورد استفاده در آن به شدت قدیمی شده و از کارایی افتاده باشد.

از آنجایی که هزینه بازسازی سرویس بهداشتی بالا است، معمولا باید حساب شده عمل کرد و زمانی وارد پروسه بازسازی شد که واقعا ساختمان به آن نیاز داشته باشد.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی تابع چیست؟

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی تابع چیست؟

این که چه میزان هزینه باید برای بازسازی سرویس بهداشتی صرف کنید بستگی به عوامل متعددی دارد.

با توجه به نوسان شدید قیمت ها در بازار لوازم خانگی نمی توان قیمت ثابتی را برای بازسازی سرویس بهداشتی اعلام کرد اما به طور کلی این هزینه تابع قیمت کاشی، نوع توالت، هزینه های بنایی و نصب روشویی است.

بیشتر بدانید: خرید روشویی کابینتی ارزان

مراحل بازسازی سرویس بهداشتی

بازسازی سرویس بهداشتی مراحلی دارد که هر کدام از این مراحل و فرایندهایی که در آن طی می شود بر هزینه بازسازی سرویس بهداشتی تاثیرگذار خواهد بود. این مراحل در ادامه عنوان شده است؛

  • قطع جریان آب رسانی
  • باز کردن تجهیزات سرویس بهداشتی
  • تخریب و حمل نخاله به بیرون از ساختمان
  • تغییرات و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب
  • سیم کشی و تعویض فن
  • تعمیر یا تعویض تجهیزات سقف کاذب
  • کف سازی و شیب بندی
  • عایق کاری، قیرگونی و گچ کاری
  • کاشی کاری، نصب سرامیک، نصب کفشور و کاسه توالت
  • نصب تجهیزات و شیرآلات

همانطور که مشاهده می شود هر کدام از این مراحل به تنهایی هزینه هایی دارد. که در ترکیب با یکدیگر می توانند هزینه تعمیر یا بازسازی سرویس بهداشتی را افزایش بدهد.

عمر ساختمان؛ دیگر فاکتور موثر بر هزینه بازسازی

بدون شک عملیات بازسازی در ساختمانی با عمر یک الی دو دهه بسیار آسان تر و کم هزینه تر خواهد بود. در مقابل و برای ساختمان هایی که چندین دهه از عمر آن ها گذشته است، هزینه بازسازی به ویژه برای سرویس بهداشتی بالاتر خواهد رفت.

به طور کلی با فرسوده شدن ساختمان، امکان آن دارد که به هنگام بازسازی سرویس بهداشتی ایرادهای دیگر به ویژه در لوله کشی کلی ساختمان پیدا شود که همین هزینه سرویس بهداشتی بر هزینه های دیگر ساختمان نیز اثر می گذارد. همچنین در ساختمان های قدیمی تر و به هنگام بازسازی باید کل مصالح و کاشی ها را تغییر داد که همین امر بر هزینه ها تاثیر گذار است.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی با تعویض کاشی

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی بسته به نوع کاشی و سرامیک انتخابی متغیر است. در این بین مصالح مورد نیاز نظیر چسب و ملات را هم باید در نظر بگیرید.

همچنین هزینه نصب کاشی‌ های‌ خارجی به نسبت گران تر تمام می شود. علاوه بر این باید هزینه خرید کاشی را هم در نظر بگیرید.

ZZH 38528001 008 01 4 3 4 3 e1659136924175 1 - هزینه بازسازی سرویس بهداشتی

تاثیر قیمت شیرآلات و توالت بر هزینه بازسازی سرویس بهداشتی

بر حسب اینکه شیرآلات روکار یا توکار انتخاب کرده باشید، هزینه بازسازی سرویس بهداشتی شما نیز فرق خواهد داشت به عنوان مثال، هزینه اجرای شیرآلات توکار بسیار بیشتر خواهد بود.

همچنین جنس شیرآلات، نوع برند و کشور سازنده آن نیز بر قیمت تمام شده و در نهایت هزینه بازسازی سرویس بهداشتی موثر است. در کنار شیرآلات این راهم در نظر بگیرید که اگر به فرض بخواهید توالت فرنگی برای سرویس بهداشتی جدید نصب کنید، نیاز به صرف هزینه بیشتری است و توالت فرنگی وال هنگ در این بین گران تر است.

هزینه استفاده از انواع روشویی

در نهایت اینکه در کنار کاشی، هزینه بنایی و همچنین مصالح به کار رفته باید روشویی را هم لحاظ کنید؛ اگر بخواهید از روشویی کابینتی استفاده کنید، قیمت آن بیشتر از یک روشویی عادی سنگی خواهد بود.

همچنین اگر بخواهید بر روشویی خود کاسه روکار نصب کنید باز هم قیمت آن بالاتر خواهد رفت. در ارزان ترین حالت می توانید از روشویی کابینتی معمولی با کاسه تو کار استفاده کنید.

بیشتر بدانید: بررسی توالت فرنگی وال هنگ

نکته پایانی

به طور کلی هزینه بازسازی سرویس بهداشتی نسبتا بالا است. اما نکته مهم اینجاست که اگر تصمیم به بازسازی دستشویی گرفته اید، بهتر است همه بودجه خود را صرف زیباسازی نکنید.

مهمتر از زیباسازی، کار بر روی سیستم لوله‌کشی و عایق‌بندی است وگرنه با بروز مشکلات بعدی در سیستم آب و فاضلاب مجبور خواهید شد هزینه ای مجدد برای نمای سرویس بهداشتی خود صرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *