بلاگ

8 مدل از انواع شیر روشویی

modern bathroom faucets - 8 مدل از انواع شیر روشویی
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه مدل های متنوعی از شیر روشویی در بازار پیدا می شود و با توجه به نوع بودجه و سلیقه شما، انواع شیر روشویی در دسترس خواهد بود.

شیرهای پایه بند و کوتاه، تک، دو و سه پایه و همچنین شیرهای اهرمی و هوشمند از جمله معروف ترین شیرهای موجود در بازار هستند. در ادامه با 8 مدل از انواع شیر روشویی آشنا خواهید شد.

انواع شیر روشویی برای سرویس بهداشتی

در سرویس بهداشتی از انواع روشویی کابینتی و معمولی استفاده می شود، انواع شیر روشویی برای سرویس بهداشتی  را می توان به صورت زیر داشته باشیم:

  1. شیرهای تک، دو و سه پایه
  2. شیرهای پایه بلند و پایه کوتاه
  3. شیرهای اهرمی
  4. شیرهای هوشمند

انواع شیر روشویی برای سرویس بهداشتی

شیرهای اهرمی

یکی از شناخته شده ترین انواع شیر روشویی، شیر اهرمی است که به جای دو شیر از یک اهرم استفاده می کند؛ با بالا و پایین کردن اهرم، جریان آب سرد و گرم قابل دریافت است.

از آن‌جایی که استفاده از شیر اهرمی خیلی آسان است، این شیر از محبوبیت بالایی در بین کاربران برخوردار است و اکثر افراد از این شیر در روشویی های کابینتی و معمولی خود استفاده می‌کنند.

شیر روشویی اهرمی بسیار با دوام بوده و علاوه بر برخورداری از زیبایی ظاهری، قطعات آن نیز به آسانی در بازار یافت می شود.

شیر روشویی پایه بلند

شیر پایه بلند یکی از انواع شیر روشویی است که با حوضچه های روشویی کانترتاپ ست می شود. این شیر مخلوط یک پایه یکپارچه دارد و برای نصب آن فقط یک سوراخ در حوضچه روشویی لازم است. دمای آب این شیر را می توان با یک دسته تنظیم کرد، هرچند که مدل های دو دسته هم وجود دارند.

شیر پایه بلند زیبایی و نظم فضای حمام یا بهداشتی را بیشتر می کند. این شیرهای روشویی در طرح ها و رنگ های مختلفی ساخته و عرضه می شوند که این امکان را می دهد که با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ شوند.

شیر روشویی تک پایه

این نوع شیر، به عنوان روشویی تک پایه شناخته می‌شود و از جمله رایج‌ترین مدل‌های انواع شیر روشویی برای حمام و سرویس بهداشتی است. برای نصب این نوع شیر، همچون شیر پایه بلند تنها کافیست یک سوراخ در حوضچه روشویی ایجاد کنید. بیشتر این شیرها دارای یک اهرم هستند که از طریق آن می‌توان میزان جریان و دمای آب خروجی را کنترل کرد.

همچنین، شیرهای تک پایه دو اهرمه نیز وجود دارند که یک اهرم برای آب سرد و اهرم دیگر برای آب گرم استفاده می‌شود.

انواع شیر روشویی تک پایه در طرح‌های مدرن و سنتی، منحنی یا فلت و غیره، در بازار موجود است و می‌تواند از جنس‌های مختلفی مانند استیل، نیکل، برنج و غیره باشد که با روکش‌های متنوعی مانند کرومی، طلایی، مشکی، سفید و غیره به فروش می‌رسد.

شیر روشویی پایه بلند

شیر دو پایه روشویی

این نوع از انواع شیر روشویی دارای دو نازل است که یک نازل مخصوص آب گرم و نازل دیگر مخصوص آب سرد می‌باشد. شیر روشویی دو پایه در حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی که سبکی سنتی دارند به‌کار می‌رود. همانند شیر مخلوط روشویی تک پایه این نوع شیر نیز در مدل‌های مختلف تولید می‌شود.

شیر سه پایه روشویی

این نوع شیر روشویی، به عنوان شیر روشویی مخلوط یا سه پایه شناخته می‌شود و کارکرد آن مشابه با شیر روشویی تک پایه است با این تفاوت که روی حوضچه روشویی سه سوراخ ایجاد می‌شود.

در این نوع شیر، نازل شیر بر روی سوراخ وسط قرار دارد و دو سوراخ دیگر به اهرم‌های کنترلی آب سرد و گرم اختصاص دارند. با نصب این نوع شیر، می‌توانید کنترل خوبی بر روی جریان و دمای آب داشته باشید؛ اما باید توجه داشت که کار با آن کمی مشکل‌تر است، زیرا برای کنترل جریان و دمای آب باید هر دو نازل را به‌طور مستقل تنظیم کنید.

شیر مخلوط سه پایه یکی از انواع شیر روشویی در سبک‌های مدرن و سنتی در بازار موجود است و قیمت آن معمولاً گران‌تر از انواع دیگر شیرهای روشویی مانند شیر روشویی تک پایه و دو پایه است.

شیرهای هوشمند روشویی

شیر روشویی پایه کوتاه

شیر روشویی پایه کوتاه یکی دیگر از انواع شیر روشویی است که برای فضاهای بهداشتی و حمام های کوچک مناسب است. اگر حوضچه روشویی شما کم عرض است، بهتر است از شیر روشویی پایه کوتاه استفاده کنید تا حوضچه و شیر روشویی با هم هماهنگ باشند. شیر روشویی پایه کوتاه معمولاً یک دسته دارد و با آن می توان جریان و دمای آب را تغییر داد.

شیرهای هوشمند روشویی

شیر روشویی چشمی یا مادون قرمز یکی از شیرهای روشویی است که بیشتر در سرویس‌های بهداشتی عمومی استفاده می شود اما شما هم می توانید از آن در سرویس بهداشتی خانه خود برای کاهش مصرف آب استفاده کنید.

شیرهای هوشمند روشویی با این روش کار می کند که وقتی دست‌هایتان را زیر آن بگیرید، آب جاری می شود و وقتی دست‌هاتان را بردارید، آب قطع می شود.

شیر چشمی راحت‌تر و ساده‌تر از انواع شیر روشویی است، اما باید بدانید که قیمت شیر چشمی بالاتر از دیگر شیرها است و همچنین نگهداری و تعمیر آن سخت‌تر است. اگر شیر چشمی باتری نداشته باشد، در زمان قطع برق کار نمی کند.

شیرهای لمسی

شیر لمسی یکی دیگر از انواع شیر روشویی هوشمند، به شمار می رود. شیر روشویی لمسی یکی از شیرهای روشویی است که با لمس کردن آن، آب را روشن و خاموش می کند و از آن به راحتی می توان استفاده کرد.

این شیر همچنین دارای یک اهرم است که با حرکت دادن آن به چپ و راست، دمای آب را تغییر می دهد. وقتی دمای آب را تنظیم کردید، با لمس کردن شیرهای لمسی، آب با همان دما جاری می شود.

شما می توانید برای خرید انواع شیر روشویی به فروشگاه آنلاین مدرن ساختمان مراجعه کرده و با کیفیت ترین و بهترین برندهای شیر روشویی را در این وبسایت با قیمت مناسب تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *