بلاگ

تعویض واشر شیر آب اهرمی

کم آب در شیر اهرمی به خاطر رسوب گرفتگی پرلاتور - تعویض واشر شیر آب اهرمی
5/5 - (1 امتیاز)

شیر آب اهرمی در این سال‌ها بسیار محبوب شده است. اکنون در خیلی از خانه‌ها از این شیرها برای ظرفشویی و روشویی استفاده می‌کنند. تعویض واشر شیر آب اهرمی ممکن است به مرور زمان و استفاده از این شیرها لازم شود.

البته این شیرها نسبت به شیرهای فلکه‌ای کهنه برتری‌های زیادی دارند. یکی از این برتری‌ها این است که فقط یک کارتریج تک و واحد در آنها قرار دارد.

کارتریج شیر آب اهرمی از دو لایه سرامیکی ساخته شده که روی آن سه راه آب طراحی شده است. یک راه برای آب گرم، یک راه برای آب سرد، و یک راه برای خروج آب از کارتریج است. کارتریج در این شیرها در یک جایگاه قرار دارد که برای آب‌بندی آن از واشر استفاده می‌شود. در ادامه مراحل اصلی تعویض شیر آب اهرمی آموزش داده می‌شود.

واشر چیست؟

واشر یک تکه پلاستیک انعطاف‌پذیر است که برای جلوگیری از ریزش آب در شیرآلات به کار می‌رود. واشر به گونه‌ای ساخته شده که با قرار گرفتن در راه آب، جریان آن را به خارج از شیر مسدود می‌کند. واشرها در ابعاد و کارکردهای مختلفی ساخته می‌شوند.

برای خرید واشر مناسب برای شیرآلات، معمولا باید واشر قدیمی را با خود ببرید. این کار جلوی خرید واشر با اندازه ناهمخوان یا خطاهای مربوط به ناسازگاری واشر را می‌گیرد. تعویض واشر شیر آب اهرمی یک کار رایج و آسان در تعمیرات خانگی است که در این مقاله با تمام جزئیات آموزش داده می‌شود.

بیشتر بدانید: علت سفت شدن شیر اهرمی

بستن فلکه برای تعویض واشر شیر آب اهرمی

بستن فلکه برای تعویض واشر شیر آب اهرمی

تعویض واشر شیرآلات با بستن فلکه آب شروع می‌شود. اگر شیر آب اهرمی برای ظرفشویی است، شیر فلکه زیر سینک است و با گشودن کابینت می‌توانید آن را ببینید.

اگر می‌خواهید شیر آب روشویی را تعمیر کنید، فلکه را پشت سرامیک پایه جستجو کنید. شیرهای اهرمی می‌توانند هم آب گرم و هم آب سرد را بگیرند و با یک اهرم یا دستگیره آنها را تنظیم کنند. بنابراین در این مرحله از تعویض واشر شیر آب اهرمی باید هر دو فلکه آب گرم و آب سرد را ببندید. برای این کار فقط کافی است فلکه را پیدا کنید و بگردانید.

باز کردن اهرم شیر

در آوردن واشر شیر آب نیازمند باز کردن اهرم یا دستگیره شیر آب است؛ این شیرها معمولا یک قطعه پلاستیکی دارند که جهت آب گرم و سرد را نشان می‌دهد.

زیر این قطعه پلاستیکی یک پیچ (چهار سو یا الن) وجود دارد که با گشودن آن، می‌توان دسته شیر را برداشت. پس از این کار شیر باز شده و برای تعویض واشر شیر آب اهرمی به کارتریج دسترسی خواهید داشت.

خارج کردن کارتریج شیر آب اهرمی از محفظه

خارج کردن کارتریج شیر آب اهرمی از محفظه

فرآیند تعیض واشر شیر آب اهرمی با جدا کردن محفظه پلاستیکی کارتریج ادامه می‌یابد. اگر شیر آب اهرمی شما این محفظه را دارد، باید آن را در این مرحله بردارید. سپس گیره که کارتریج را به محفظه وصل می‌کند را گشوده، و بعد با یک انبر یا دم تنگ محفظه را از شیر جدا کنید. پس از جدا شدن محفظه از شیر آب اهرمی، باید آن را با آچار گرفته و بیرون آورید.

در این صورت محفظه از قسمت‌های داخلی شیر آب اهرمی جدا می‌شود و می‌توانید به واشر برسید. برای این کار پس از محکم کردن آچار روی لوله، به آرامی آن را بچرخانید. با کمی فشار پیچ باز می‌شود و می‌توانید آن را راحت بردارید.

الان که محفظه کارتریج جدا شده است، می‌توانید آن را آسان بکشید. این حالتی است که زمانی که آب باز می‌شود کارتریج در آن قرار دارد.

بیشتر بدانید: نحوه روغن کاری کارتریج شیر اهرمی

تعویض واشر شیر شیرهای اهرمی

تعویض واشر شیر شیرهای اهرمی

برای تعویض واشر شیر آب اهرمی به یک عدد پیچ گوشتی نیاز خواهید داشت. اگر واشر در جای خود دفرمه شده است، با چاقو یا وسیله تیز آن را برش داده و بیرون بیاورید.

چون واشرها اندازه و جنس‌های متفاوتی دارند، برای خرید واشر جدید بهتر است واشر قدیمی را با خود ببرید تا همانند آن یکی را بگیرید. در آخر بعد از برداشتن واشر کهنه باید واشر جدید را جاش بگذارید تا شیر آب درست کار کند. شما می توانید برای خرید بهترین شیرآلات اهرمی و دیگر ملزومات ساختمانی به وبسایت مدرن ساختمان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *