بلاگ

بهترین برند سنگ توالت ایرانی

IMG 20210831 WA0004 - بهترین برند سنگ توالت ایرانی
5/5 - (1 امتیاز)

خرید بهترین برند سنگ توالت ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ برای تهیه این محصول توجه به ویژگی هایی مهم از جمله نوع آبریز، جنس لعاب، پیچ و تاب نداشتن سنگ و صاف و صیقلی بودن آن بسیار اهمیت دارد.

شما می توانید بهترین برند سنگ توالت ایرانی را از فروشگاه های معتبری چون مدرن ساختمان تهیه کنید. در ادامه بیشتر به ویژگی های این محصول پرداخته ایم.

بهترین برند سنگ توالت ایرانی چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی برای برندهای سنگ معتبر می توان ویژگی های زیر را بر شمرد:

  1. در هنگام خرید سنگ توالت، باید به شفافیت لعاب محصول توجه ویژه داشته باشید. این ویژگی نه تنها به درخشندگی و زیبایی آن کمک می‌کند، بلکه نشان‌دهنده استفاده از مواد مرغوب و شرایط تولید مناسب محصول است.
  2. سطح صاف و صیقلی نیز از جمله موارد حیاتی در انتخاب بهترین برند سنگ توالت ایرانی است. محصولات با سطح صاف و صیقلی برتری دارند. برندهای معتبر معمولاً محصولات خود را پیش از تست عملکرد و بسته‌بندی، برای بررسی و جلوگیری از وجود ترک‌ها بررسی می‌کنند.
  3. کیفیت پیچیدگی یا تابیدگی محصولات نیز باید مورد توجه قرار گیرد. محصولات با کیفیت بالا باید متقارن و بدون هرگونه تابی باشند. وجود پیچیدگی می‌تواند در نصب و عملکرد محصول مشکلاتی ایجاد کند.
  4. میزان جذب آب یکی از اهمیت‌های بیشترین در انتخاب بهترین سنگ توالت است. در حالی که میزان جذب آب برای محصولات چینی باید کمتر از نیم درصد باشد، کاسه‌های توالت ایرانی دارای میزان جذب آب متفاوتی بین 3 تا 15 درصد هستند. افزایش میزان جذب آب می‌تواند منجر به آلودگی بیشتر، تجمع قارچ و میکروب، و انتشار بوی نامطبوع شود.

بهترین برند سنگ توالت ایرانی چه ویژگی هایی دارد؟

عمق کاسه توالت

جنس و ابعاد کاسه توالت ایرانی متفاوت است و طراحی‌های متنوعی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، بهترین برند سنگ توالت ایرانی از لحاظ گودی محصولات متفاوتی را عرض می کند.

  • کاسه توالت کم عمق یا تخت، معمولاً ارتفاعی در حدود ۱۸ تا ۲۰ سانتیمتر دارند و برای استفاده در آپارتمان‌ها مناسب می‌باشند.
  • کاسه توالت نیم گود، با عمقی در حدود ۲۰ تا ۲۲ سانتیمتر، معمولاً برای آپارتمان‌هایی که ارتفاع سقف استاندارد را رعایت می‌کنند مناسب استفاده می‌شود.
  • کاسه توالت با گود عمیق، که ارتفاع آن حدود ۲۳ تا ۲۶ سانتیمتر است، معمولاً برای طبقه همکف، ویلایی، و باغ‌ها مناسب استفاده می‌شود.

جنس کاسه توالت

کاسه توالت از مواد مختلفی مانند سنگی، فلزی، فایبرگلاس و چینی تولید می‌شود، اما جنس بسیار رایج و بهداشتی‌ترین آن، کاسه توالت چینی است.

ضریب نفوذ آب در این چینی‌ها با یکدیگر متفاوت است، بنابراین مهم است که چینی‌ها به میزان مناسبی آب جذب کنند؛ زیرا در غیر این صورت، آلودگی، میکروب‌ها و قارچ‌ها در سطح کاسه توالت انباشته و بوی نامطبوعی ایجاد خواهند کرد.

بهترین برند سنگ توالت ایرانی از خاک چینی با کیفیت استفاده می‌کنند، معمولاً چگالی کمتری دارند و به دلیل اینکه کمتر آب جذب می‌کنند، جذب آب پایینی دارند.

از طرفی، کاسه توالت‌های غیر استاندارد که از خاک ناخالص استفاده می‌کنند، دارای جذب آب بالاتری هستند. این مسئله باعث می‌شود که در ترک‌هایی در کاسه توالت ایجاد شود و همچنین ممکن است با تغییرات دمایی مداوم، بوی نامطبوعی در سرویس بهداشتی تشکیل شود.

جنس کاسه توالت

نوع آبریز کاسه توالت

توالت‌های ایرانی هنگام کشیدن سیفون، عملکردهای گوناگونی از خود نشان می‌دهند و نوع آبریز در آن‌ها متفاوت است. بنابراین به هنگام جستجو برای بهترین برند سنگ توالت ایرانی باید به نوع آبریز نیز توجه کنید.

در برخی از توالت‌های ایرانی، مسیر آبریز بسته است (ریم بسته) و سوراخ‌هایی در فواصل یکسان برای پاشیدن آب به صورت آبشاری در نظر گرفته شده است. در این مدل، پاشش آب به صورت یکنواخت انجام می‌شود.

مدل دیگری از کاسه توالت‌ها، کاسه توالت‌های ریملس یا بدون ریم (Rimless) است. این نوع از کاسه توالت‌ها، یک مدل دیگر از کاسه توالت‌های ریم بسته هستند که قسمت ریم آن‌ها هیچ سوراخی ندارد و عملکرد سیفون از بالا و پایین کاسه توالت است.

برخی توالت‌ها همچنین بدون ریم بوده و دارای کانال برای انتقال آب نمی‌باشند، بلکه سوراخ‌هایی در بالا یا پایین کاسه برای خروج آب سیفون قرار دارند.

ارگونومی توالت ایرانی

ارگونومی توالت نیز نقش مهمی در خرید بهترین برند سنگ توالت ایرانی دارد. اگرچه ممکن است فکر کنید که زمان زیادی را در توالت سپری نمی‌کنید، اما بر اساس تحقیقاتی، انسان‌ها به طور متوسط روزانه نیم ساعت را در توالت سپری می‌کنند.

به همین دلیل، اگر سنگ توالت شما از نظر ارگونومی مناسب نباشد، ممکن است در طولانی مدت با مشکلاتی نظیر درد زانو، کمر درد و سایر مشکلات فیزیکی روبرو شوید. توالت‌های ایرانی طبی برای جلوگیری از این مشکلات بسیار مناسب هستند.

همچنین، اگر سنگ توالت شما از آبکاری مناسب برخوردار نباشد، با گذر زمان، ممکن است با مشکلاتی مانند کاهش استحکام و مات شدن رنگ روبرو شوید.

بیشتر بدانید: جرم سنگ توالت را چگونه از بین ببریم؟

بهترین برند سنگ توالت ایرانی را از کجا تهیه کنیم؟

بهترین برند سنگ توالت ایرانی را از کجا تهیه کنیم؟

اگر برای شما این سؤال پیش آمده که بهترین برند سنگ توالت ایرانی را از کجا تهیه کنید، شما می توانی این محصول را از فروشگاه های سطح شهر و همچنین فروشگاه های آنلاین تهیه کنی.

خرید از فروشگاه های آنلاین این مزیت را دارد که شما می توانید محصول خود را به صورت پستی دریافت کنید و همچنین از تخفیف های مناسبی برخوردار شوید. شما می توانید بهترین برندهای سنگ توالت ایرانی را از فروشگاه آنلاین مدرن ساختمان تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *