بلاگ

راهنمای خرید علم دوش

راهنمای خرید علم دوش
2.5/5 - (2 امتیاز)

آیا می دانستید که کیفیت علم دوش هم به اندازه دوش حمام و یا روشویی اهمیت دارد؟ با این حساب در هنگام خرید علم دوش بایستی به چه نکاتی دقت کنیم؟

حمام را میتوان به این شکل بیان کرد که، براحتی یکی از لذت بخشترین قسمتهایی است که یک فرد بصورت روزانه از آن استفاده میکند و یک حمام خوب میتواند به همان اندازه که باعث رفع خستگی و محرک شما است، نیروبخش نیز باشد.

حمام مکانی است که ما میتوانیم بهترین تفکرات خود را در آنجا انجام دهیم، انرژی خود را بعد از یک خواب طولانی باز یابیم و یا نگرانی‌ها و ناراحتی‌های خود را بعد از یک روز پر مشغله، بشوییم. به همین دلایل است که یک علم دوش خوب و با کیفیت، که کارآمد و موثر است، مسلما یکی از مهمترین خریدهایی است که شما میتوانید برای این قسمت مهم از منزلتان انجام دهید.

در این راهنمای خرید علم دوش، ما به شما کمک خواهیم کرد تا با یک بررسی اجمالی از مواردی که باید هنگام خرید در نظر بگیرید، مدلی کامل را پیدا کنید. همچنین در این مقاله نگاهی دقیقتر به سیستم‌های آب خانگی و انواع مختلفی از دوش خواهیم داشت.

 

یک علم دوش مناسب، باید دارای جنسی مرغوب بوده و در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم باشد تا بتواند عمری طولانی داشته باشد.

 

2 نکته مهم در هنگام خرید علم دوش

راهنمای خرید علم دوش

هنگام خرید یک علم دوش، اولین مواردی که باید در نظر بگیرید، فشار آب مصرفی و نوع سیستم آبرسانی‌ی است که شما در منزلتان در اختیار دارید. رعایت همین دو نکته مهم در نهایت مشخص خواهد کرد، که شما چه نوع علم دوشی را خریداری کنید.

فشار آب خانه شما مشخص میکند که قدرت کارای دوش شما چقدر است و این مسئله نیز بر روی کارکرد نوع علم دوشی که شما انتخاب کرده و از آن استفاده میکنید تاثیر مستقیم دارد.

سیستم‌های آبرسانی و گرمایی مختلف نیز ممکن است در انتخاب نوع علم دوشی که انتخاب میکنید تاثیرگذار باشد. در خانه‌هایی ایرانی معمولا از یکی از دو نوع آبگرمکن‌های دیواری و آبگرمکنهای بزرگ قدیمی و یا از پکیج استفاده میشود.

 

انواع مختلف علم دوش

دوش‌ها بطور کلی به شش دسته تقسیم میشوند که عبارتند از:

دوش مخلوط دستی

راهنمای خرید علم دوش

دوش مخلوط ترموستاتیک

راهنمای خرید علم دوش

دوش الکتریکی

راهنمای خرید علم دوش

دوش برقی

راهنمای خرید علم دوش

دوش دیجیتالی

راهنمای خرید علم دوش

دوش هوشمند

راهنمای خرید علم دوش

همانطور که خصوصیات فنی، در انتخاب دوش موثر است، به همان مقدار باید در مورد سبک و ظاهر آن فکر کرد تا بتوان دوشی مطابق با حمام و سلیقه خود پیدا کنید. در مقاله‌ای دیگر به انواع مختلف دوش‌ها و نوع کارکردشان اشاره خواهیم کرد.

 

بیشتر بدانید: چگونه بهترین شیرآلات حمام یا دوش را انتخاب کنیم؟

 

انتخاب یک سردوش مناسب

سردوش، احتمالا مهمترین مولفه در ایجاد یک علم دوش کامل برای شماست، زیرا وجود سردوش‌های متفاوت نیز باعث ایجاد تجربیات مختلف نیز میشود. بطور کلی سردوش‌ها به سه دسته اصلی تقسیم میشوند که در ادامه به معرفی آنها اشاره میکنیم.

سردوش ثابت

راهنمای خرید علم دوش

این مدل از سردوش، که در علم دوش‌های دو منظوره  نیز کاربرد دارد، در دو مدل توکار و روکار موجود است. مدل توکار این سردوش‌ها یک مدل ایده‌آل برای طراحی حمام‌های لوکس و مجلل است و عموما بر روی سقف و دیوار نصب میشود که در اولین نگاه باعث ایجاد حس تمیز و مرتب بودن حمام میشود. اگر خواستار ایجاد ظاهری شیک و زیبا برای محیط حمام خود هستید، توصیه میشود از این مدل استفاده کنید.

سردوش تک کاره

راهنمای خرید علم دوش

این مدل از سردوش، داخل بست محل قرارگیری سردوش قرار میگیرد، بدین معنی که موقعیت آن میتواند متناسب با ارتفاع شخصی که از آن استفاده میکند، قبل حرکت است و همچنین میتواند برای شستن موها و تمیز کردن حمام، از دوش جدا شود. در این سبک از علم دوش‌ها طرح‌های مختلفی از سردوش‌ها وجود دارد که میتواندد طیف گسترده‌ای از فضای حمام را تحت پوشش خود قرار دهند.

سردوش مخلوط

راهنمای خرید علم دوش

این مدل از سردوش، ترکیبی از سردوش ثابت و سردوش تک کاره است. امروزه در اکثر منازل، به دلیل کاربرد و زیبایی این مدل، معمولا از علم دوش‌هایی استفاده میشود که دارای دو سر شیر هستند.

 

توجه به سبک در هنگام خرید علم دوش

بطور کلی دوش‌های حمام به دو سبک مدرن و سنتی تقسیم میشوند:

دوش‌های مدرن

راهنمای خرید علم دوش

این نوع از دوش‌ها امروزه، جزء جداناپذیر طراحی‌های حمام‌های مردن و لوکس هستند. طراحی آنها بطوری است که چشم هر بیننده‌ای را در اولین نگاه به خود جلب میکند. مهمترین خصوصیاتی که این دوش‌ها را متمایز از دوش‌های دیگر میکند، طراحی آنها با استفاده از اشکال ساده، استفاده از خطوط صاف و بدون هیچگونه تزئینات اضافی است. دوش‌های با سردوش مربعی شکل نیز جزء پرطرفدارترین مدل از این دوش‌ها هستند. همین خصوصیات به ظاهر ساده باعث شده است تا این دوش‌ها در صدر پر فروش‌ترین مدل در بازارهای امروزی قرار گیرند.

دوش‌های سنتی یا کلاسیک

راهنمای خرید علم دوش

اگر میخواهید ظاهر حمام سبک سنتی و قدیمی داشته باشد و اینکه شما در حمامتان از کاشی‌های سفید کوچک استفاده کرده‌اید، پیشنهاد میشود که برای زیباسازی حمام خود از این مدل دوش‌ها استفاده کنید. معمولا در این مدل از علم دوش‌ها از سر شیر دایره‌ای، در اهرم‌های دستگیره‌های آنها از جنس سرامیک و جنس خود علم دوش نیز از آلومینیوم و استیل استفاده میشود تا کاملا مطبق با سبک سنتی باشد.

 

توجه به جنس در هنکام خرید علم دوش

جنس بدنه علم‌ دوش یکی از مهمترین فاکتورهایی است که حتما باید در هنگام خرید به آن دقت داشته باشید. بدلیل اینکه دوش حمام بطور دائم در حال عبور دادن آب گرم است و همواره در مجاورت هوا قرار دارد، پس باید بدنه آن از جنسی باشد که براحتی از بین نرود و طول عمر بالایی داشته باشد.

برنج

آلیاژ برنج، به دلیل مقاومت بالایی که در برابر حرارت دارد جزء پرکاربردترین مواد در صنعت ساخت شیرآلات است. اگر بدنبال یک جنس مطوئن و بادوام هستید و قیمت آن برای شما مهم نیست، پیشنهاد میشود تا از علم دوش برنجی استفاده کنید.

آلومینیوم

مقاومت و ضد زنگ بودن، دو مولفه مهم این ماده است. معمولا از دوش‌های آلومینیومی در حمام‌های طراحی سبک کلاسیک استفاده میشود تا با ظاهر حمام همانگ باشد. نقطه ضعف این جنس از دوش‌ها، وزن کم آن است زیرا ممکن است با یک ضربه ساده کج بشوند.

استیل

فولاد ضدزنگ که ما آنرا با نام استیل میشناسیم جزء پرکاربردترین مواد، در ساخت صنعت شیرآلات است. وجود عنصر مولیبدن، در این آلیاژ، باعث شده است تا مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی داشته باشد. ظاهر براق و زد خش بودن این آلیاژ، دلیل مهم دیگری برای خرید علم دوشی با این جنس است. در هنگام خرید علم دوشی با این جنس، دقت داشته باشید که حتما عدد 304، که به معنی ضد زنگ بودن است، روی آن حک شده باشد.

 

بیشتر بدانید: راهنمای خرید و انتخاب دوش حمام مناسب

 

کلام آخر

انواع مختلفی از علم دوش به لحاظ جنس، سبک دکوراسیون و کارایی وجود د ارد. بدون شناخت این پارامترها ممکن است در هنکام خرید این محصول دچار سردرگمی شوید. لذا توصیه می شود تا با مطالعه دقیق خصوصیات هرکدام و همچنین درنظر گرفتن نیاز و بودجه خود نسبت به انتخاب و خرید بهترین علم دوش اقدام نمایید.

اگر به دنبال خرید بهترین علم دوش هستید می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مدرن ساختمان، محصول مورد نظر خود را بصورت آنلاین خریداری کنید. تنوع بینظیر انواع محصولات بهداشتی ساختمان از برندهای باکیفیت داخلی و خارجی به همراه قیمت های مناسب از مزیت های مدرن ساختمان است. برای مشاهده تمامی محصولات می توانید از ویترین فروشگاه دیدن کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *