اخبار

مدل های مختلف روشویی و مزایا و معایب آنها

مدل های مختلف روشویی
4.8/5 - (27 امتیاز)

یکی از مهمترین اجزا در دکوراسیون داخلی ساختمان به ویژه در حمام و دستشویی روشویی است که به صورت مکرر مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین انتخاب نوع مناسب و دانستن مزایا و معایب آن ها مهم است. همانطور که می دانید سنگ روشویی در مدل ها، جنس و رنگ های متفاوتی تولید می‌شوند که انتخاب آن می‌تواند بر اساس نیاز افراد و سلیقه آنها متفاوت باشد. در این مقاله قصد داریم که به انواع مختلف روشویی و همچنین مزایا و معایب آن ها اشاره کنیم.

بیشتر بدانید: ویژگی های شیر توالت مناسب

 

اگر نمی توانید که لوله و اتصالات را در داخل دیوار قرار دهید بهترین انتخاب برای شما استفاده از روشویی پایه دار است که با استفاده از پایه آن می توانید تمام اتصالات را بپوشانید.

 

تاریخچه روشویی

در این باره باید خاطر نشان کرد که در گذشته روشویی ها در مدل های محدود تولید می‌شدند و جنس آنها از یک یا دو متریال بیشتر نبود و تقریباً در تمامی خانه ها مدل های روشویی با تفاوت اندکی یافت می شده اند و یکسان بوده اند. اما امروزه روشویی ها در جنس های مختلف تولید می شوند و دارای رنگ ها و طرح های متفاوتی نیز هستند.

 

تفاوت روشویی ها بر اساس نوع نصب

روشویی ها بر اساس نحوه نصب به دو دسته کلی تقسیم می شوند یکی روشویی های دیواری و دیگری روشویی های پایه دار

 

مدل های مختلف روشویی پایه دار

 مدل های مختلف روشویی

طرحی ساده با شیر و لوله‌هایی روکار که لوله‌ها به وسیله یک پایه نیم‌دایره از جنس خود کاسه روشویی پوشانده شده‌اند و قسمت فوقانی آن سینکی معمولا چینی قرار دارد؛ اما امروزه روشویی های پایه دار از جنس‌ها و طرح‌های زیادی برخوردارند.

 

مزایا و معایب روشویی پایه دار

اگر نمی توانید که لوله و اتصالات را در داخل دیوار قرار دهید بهترین انتخاب برای شما استفاده از روشویی پایه دار است که با استفاده از پایه آن می توانید تمام اتصالات را بپوشانید.

یکی دیگر از مزایای که روشویی های پایه دار دارا هستند این است که در سایز های بسیار متنوعی ساخته می شوند و در این باره اگر فضای کوچکی برای نصب روشویی داشته باشید به راحتی می توانید روشویی پایه دار مناسب خود را پیدا کنید.

یکی از معایبی که روشویی های پایه دارند این است که مدل آنها معمولی و قدیمی می باشد و همچنین نظافت و تمیز کردن روشویی های پایه دار نسبت به روشویی های دیواری سخت تر است مخصوصا اگر در مکان های عمومی از این روشویی ها استفاده شود.

در ضمن اگر شما در طراحی و دکوراسیون داخلی خود از سبک مدرن استفاده کرده باشید استفاده از روش پایه دار مناسب نخواهد بود.

یکی دیگر از معایب روشویی های پایه دار این است که اندازه ارتفاع آنها قابل تنظیم نیست و اندازه معمول برای آن ها ۸۵ سانتی متر است که فقط برای افراد بالغ مناسب است.

روشویی های پایه دار از نظر جنس در سه مدل چینی، سنگی و کابینتی تولید و نصب می شوند.

 

مدل های مختلف روشویی دیواری

 مدل های مختلف روشویی

روشویی دیواری همانطور که از اسمش پیداست برای نصب آن پایه بر روی زمین ندارد و به صورت مستقیم روی دیوار نصب می شود. برای نصب برخی از روشویی های دیواری باید لوله و اتصالات به صورت توکار نصب شوند تا زیبایی کار بیشتری داشته باشد.

 

مزایا و معایب روشویی دیواری

وقتی فضای سرویس بهداشتی شما کوچک باشد قطعاً بهترین انتخاب برای شما استفاده از روشویی دیواری است که در این صورت نصب روشویی دیواری بدون پایه و باز بودن فضای زیر روشویی باعث می شود که فضا دلباز تر جلوه دهد. همچنین از بودن جرم دور پایه روشویی نیز دیگر خبری نیست که در نهایت به شما در نظافت بهتر و راحت تر کمک خواهد کرد.

یکی از مزایای مهم استفاده از روشویی دیواری قابلیت تنظیم ارتفاع است که بر اساس این قابلیت، افراد کوتاه قد می توانند با اندازه روشویی خانه خود را پایین تر در نظر بگیرند و نصب کنند.

 

مدل های مختلف روشویی دیواری بر اساس جنس

 مدل های مختلف روشویی

 

روشویی های دیواری نیز مانند روشویی های پایه دار بر اساس جنس به 3 مدل چینی، سنگی و کابینتی تقسیم می شوند.

 

یکی از مزایای استفاده از روشویی دیواری قابلیت تنظیم ارتفاع است که افراد کوتاه قد می توانند سنگ روشویی خانه خود را پایین تر نصب کنند.

 

بیشتر بدانید: روشویی سرویس بهداشتی: ۵ نکته برای انتخاب روشویی سرویس بهداشتی

 

نتیجه گیری

روشویی یکی از اعضا ساختمان است که به صورت مکرر توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین انتخاب نوع مناسب آن مخصوصاً با توجه به فضای سرویس بهداشتی از اهمیت بسزایی برخوردار است. همانطور که در متن اشاره شد روشویی ها به دو دسته پایه دار و دیواری تقسیم می شوند که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. به عنوان مثال روشویی های پایه دار به علت برخورداری از تنوع سایز می توان به راحتی نوع مناسب را با توجه به فضای محیط انتخاب کرد و روشویی های دیواری نیز به علت عدم وجود پایه نظافت آنها نسبت به روشویی های پایه دار راحت تر است.

در کل انتخاب این دو دسته از روشویی به سلیقه افراد و نیاز آنها مربوط می شود. همچنین شایان ذکر است که این دو نوع روشویی بر اساس جنس و طرح به سه مدل چینی، کابینتی و سنگی تقسیم می شوند.

فروشگاه اینترنتی مدرن ساختمان ارائه دهنده شیرآلات و روشویی های با کیفیت و با برند معتبر است. شما می توانید برای تهیه لوازم مورد نیاز خود برای سرویس بهداشتی و غیره با شماره درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

یک نظر در “مدل های مختلف روشویی و مزایا و معایب آنها

  1. ناشناس گفت:

    وقتتون بخیر باشه بسیار ممنون از اطلاعات ارزشمندتون. میخواستم بدونم وجه تمایز شما با این مجموعه چه هست و اینکه از چه طریقی میتونم سفارش خودم رو ثبت کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *