اخبار, بلاگ

نکات مهم درباره شیرآلات ساختمانی که باید بدانید

نکات مهم درباره شیرآلات ساختمانی
Rate this post

دانستن نکات مهم درباره شیرآلات ساختمانی می تواند به شما برای تهیه نوع مناسب آن کمک بکند. شیرآلات نقش بسیار مهمی را در صنعت تجهیزات ساختمان و همچنین از نظر گردش اقتصادی ایفا می کنند. در گذشته شیرآلات فقط ابزاری برای استفاده از آب در ساختمان بودند که توجهی  به شکل، طراحی، رنگ و جنس آن ها نمی شد. اما باید توجه داشت که تولید شیرآلات به روز و مدرن در تولیدات امروزی نقش بسیار مهمی در زیباتر شدن نما و طراحی داخلی ساختمان دارد.

علاوه بر این مسائل، تنها ظاهر شیرآلات در صنعت تهیه و تولید مورد توجه نیست بلکه کیفیت، کارایی و مرغوبیت آن ها را نیز شامل می شود. بنابراین برای انتخاب آن ها باید دقت کرد. در این مقاله در نظر داریم تا شما را با  نکاتی درباره شیرآلات ساختمانی مخصوصا شیرآلات اهرمی و همینطور انواع مختلف شیرآلات ساختمانی اعم از معایب، فواید و نکات کاربردی آنها آشنا کنیم.

 

بیشتر بدانید: مدل های مختلف روشویی و مزایا و معایب آنها

 

از مزایای شیر های رو کار این است که بر روی دیوار نصب می شوند و در ارتفاع بلندتری نسبت به شیرهای ایستاده قرار دارند که همین امر باعث می شود که در آب ریخت به درون ظروفی که دارای لبه های بلند هستند مشکلی وجود نداشته باشد.

 

نکات مهم درباره شیرآلات ساختمانی: جنس آلیاژ

 

نکات مهم درباره شیرآلات ساختمانی

 

تمام  شیر آلات به طور کلی  از دو قسمت که شامل اجزای اصلی شیر و پوشش خارجی است تشکیل می شوند . موادی که به طور مرسوم در پوشش شیرآلات توسط تولیدکنندگان استفاده می شده است، آلیاژ برنج، کروم و سرب خشک هستند اما در مورد سرب باید بدانید که با توجه به اینکه ماده‌ ای سمی و خطرناک است، اگر به درستی آبکاری نشود با گذشت زمان خطراتی را برای مصرف کننده ایجاد می کند، تولیدکنندگان به مرور زمان از استفاده از این ماده صرف نظر کرده اند و به استفاده از دو آلیاژ برنج و کروم روی آوردند.

 

نکات مهم درباره شیرآلات ساختمانی: شیرآلات ایستاده

 

نکات مهم درباره شیرآلات ساختمانی

 

شیرآلات به کار رفته در محیط آشپزخانه عموما به دو دسته ایستاده و دیواری تقسیم می شوند. در مورد شیرهای دیواری باید گفت در عین حال که زیبایی خاصی دارند اما با توجه به اینکه باید بر روی دیوارنصب شود هزینه بیشتری در بر خواهند داشت و به همین دلیل طرفداران خاص خود را دارند اما میتوان به جای آنها شیرآلات ایستاده که نوع دو منظوره آن بیشتر مورد توجه است، مورد استفاده قرار بگیرد.

 

نکات مهم درباره شیرآلات ساختمانی: شیرآلات دو منظوره

 

نکات مهم درباره شیرآلات ساختمانی

 

شیرآلات دو منظوره به انواعی از شیرآلات گفته میشود که علاوه بر آب لوله‌کشی، دارای قابلیت اتصال تصفیه آب نیز هستند که به این ترتیب یک شیر دومنظوره، این اجازه را به شما میدهد تا به طور همزمان هم به آب معمولی و هم به آب تصفیه در آشپزخانه دسترسی داشته باشید، و دیگر نیازی به نصب دو شیر مجزا روی سینک نیست.

 

 

شیرآلات اهرمی

 

نکات مهم درباره شیرآلات ساختمانی

 

اگر قبلا یک آشپزخانه را تعمیر و یا به تازگی ساخت آن را آغاز کرده اید، می دانید که جزئیات، چقدر در شکل گیری آن مهم است. شما سینک ظرفشویی را نصب کرده‌ اید و حالا نوبت به یکی از مهمترین جزئیات آشپزخانه یعنی شیرآلات آن رسیده است. قطعا انتخاب یک شیر زیبا کمک زیادی برای به چشم آمدن آشپزخانه شما میکند. امروزه شیرآلات اهرمی جز رایج ترین، پر فروشترین و در کنار آن شیک ترین شیرآلاتی هستند که در آشپزخانه ها بکار می روند.

 

شیرآلات دیواری

 

نکات مهم درباره شیرآلات ساختمانی

 

در کشور ما شیرآلات ایستاده مصرف بیشتری نسبت به شیرآلات دیواری دارند و تقریبا تمام اقشار جامعه از شیرآلات ایستاده استفاده می کنند و آشنایی کامل با آنها دارند، دلیلی که شیرآلات دیواری کمتر مورد توجه قرار گرفته اند این است که نصب این نوع شیرها نسبت به شیرآلات ایستاده سخت تر است که در نتیجه آن مصرف کننده متحمل هزینه بیشتری نسبت به شیرآلات ایستاده می شود که چیزی حدود 30 درصد است و از آنجایی که تنوع این نوع شیرها نسبت به ایستاده زیاد نیست، جایگزین کردن آنها با مدلهای دیگر راحت نمی باشد. از دلایل خرید این محصول می توان به ظاهر تمیز، شیک و مدرن این شیرها که باعث جلب نظر خیلی از افراد شده و محل قرار گیری آنها بر روی دیوار که خود نوعی عنصر تزیینی به حساب می آید و همچنین ست شدن با رنگ کاشی ها اشاره کرد.

 

 

مزایای استفاده از شیرآلات دیواری

 

نکات مهم درباره شیرآلات ساختمانی

 

درست است که گران بودن شیرآلات دیواری نسبت به شیرآلات ایستاده، ضعف بزرگی به حساب می آید اما نباید از مزایای این شیرها چشم پوشی کرد. مهمترین مزیت این شیرها نسبت به شیرهای ایستاده این است که دیگر خبری از کثیفی سینک در قسمت پشت شیر نیست و همیشه می توان براحتی سینک دستشویی را تمیز کرد.

از دیگر مزایای این شیرها این است که با توجه به اینکه بر روی دیوار نصب شده است پس در ارتفاع بلندتری نسبت به شیرهای ایستاده قرار دارند که همین امر باعث می شود که در آب ریخت به درون ظروفی که دارای لبه های بلند هستند مشکلی وجود نداشته باشد. آخرین نکته ای هم که می توان به آن اشاره کرد این است که این شیرها محدوده بیشتری از سینک را نسبت به نوع ایستاده در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

 

خدمات پس از فروش برند مورد نظر

 

نکات مهم درباره شیرآلات ساختمانی

 

اگرچه ساختمان شیرآلات بهداشتی در نظر اول ساده بنظر می آیند، اما باتوجه به گسترش و مدل‌های مختلف موجود در بازار و استفاده از فناوری‌های روز دنیا در این نوع لوازم، خدمات پس از فروش، نوعی مزیت به حساب می آید و برای انتخاب محصول مناسب باید به خدمات پس از فروش آنها نیز توجه ویژه داشته باشیم، چون نه‌تنها کیفیت روکش و جنس کارتریج  این لوازم باید قابل اعتماد باشد، بلکه تهیه و  تعویض قطعات یدکی نیز ملاک مهمی برای انتخاب مصرف کننده شده است.بنابراین بهترین گزینه این است که قبل از خرید محصول مود نظر به نام کارخانه تولیدکننده شیر مورد نظر و همچنین کشور سازنده آن و خدمات پس از فروشی که برای شیر، در نظر گرفته شده است دقت کنیم.

یکی از مهمترین دلایل وجود خدمات پس از فروش این است که شما مطمئن می شوید که قطعات محصولی که خریداری کرده اید در بازار وجود دارد و در صورت اتمام گارانتی هم می توانید قطعات یدکی آن را نیز خریداری کنید. بنابراین بهترین راه برای مصرف کنندگان این لوازم این است که قبل از خرید بخوبی از سابقه شرکت تولیدکننده شیر اطلاع حاصل نمایند و از وجود و نوع خدمات پس از فروش آن شرکت اطلاعات کافی را کسب کنند و پس از آن اقدام به خرید نمایند.

 

با استفاده از شیر آلات دو منظوره می توانید به طور همزمان هم به آب معمولی و هم به آب تصفیه در آشپزخانه دسترسی داشته باشید.

 

بیشتر بدانید: رسوب زدایی شیرآلات و روش های انجام آن

کلام آخر

شیرآلات جزء مهمترین اجزای تشکیل دهنده یک خانه هستند و همان قدر که شما به اسباب و اثاثیه منزل خود اهمیت می دهید و در خرید آنها به شکل، نوع و جنس آن دقت دارید و برایتان مهم است، باید در خصوص تهیه این محصول نیز به همین نکات توجه داشته باشید زیرا جدا از اینکه خرید یک شیر زیبا، در به چشم آمدن فضایی که در آن قرار گرفته است کمک می کند، مطمئن بودن از جنس آن نیز بسیار مهم است زیرا در سلامت آب مصرفی شما تاثیر بسزایی دارد.

 

فروشگاه اینترنتی مدرن ساختمان ارائه دهنده شیرآلات با کیفیت و از برند های معتبر است. شما می توانید برای تهیه شیرآلات متناسب با سلیقه و نیاز خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *