اخبار

راهنمای جامع نگهداری از شیرآلات خانگی

نگهداری از شیرآلات خانگی
Rate this post

نگهداری از شیرآلات خانگی یکی از کارهای مهم است که افراد بعد از خرید شیرآلات زیبا و طرح دار باید به آن توجه کنند. نگهداری از شیرآلات و تعمیر آنها به منظور جلوگیری از فرسودگی انجام می گیرد که می‌توان آن را با انجام اقدامات ساده و به صورت مداوم اجرا کرد. در این مقاله قصد داریم که شما را با نگهداری و تعمیر شیرآلات لوکس خود آشنا کنیم.

 

بیشتر بدانید: شیرآلات سرامیکی یا اهرمی چگونه هستند؟

 

نگهداری از شیرآلات خانگی مختلف

نگهداری از شیرآلات خانگی

شیرآلات معمولاً به سه دسته واشری( معمولی پر کاربرد) اهرمی و چشمی تقسیم‌ بندی می‌شوند. در بین این دسته بندی شیرآلات اهرمی از عمر بالایی برخوردارند. به ندرت چکه می کنند و نیاز به تعمیر دارند.

در ضمن باید توجه داشت که نگهداری از شیرآلات از روزی که نصب می شوند باید صورت بگیرد. شیرآلات واشر دار هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض واشر دارند. واشر شیر آب گرم به دلیل حرارت بالا زودتر خراب می شود و نسبت به شیر آب سرد باید زودتر مورد تعویض قرار بگیرد.

 

معمولاً واشر در شیر آب گرم به علت وجود حرارت بالا زودتر خراب میشود و نیاز به تعویض سریعتر نسبت به شیر آب سرد دارد.

 

نگهداری از شیرآلات خانگی با تعویض واشر

نگهداری از شیرآلات خانگی

شیرآلات واشری به این دلیل که نیاز به چرخش و فشار بیشتری برای کنترل آب دارند پس از گذشت مدتی واشر آنها خورده می شود. به همین علت برای نگهداری از آنها ملاحظات بیشتری را به عمل آورید.

همچنین توصیه می شود که با توجه به میزان استفاده شما از شیرآلات اقدام به تعویض واشر نمایید. در حالت عادی بهتر است که هر سه ماه یکبار اقدام به تعویض واشر نمایید همانطور که اشاره شد تعویض واشر برای آب گرم به علت حرارت بالا نسبت به آب سرد متفاوت خواهد بود
با تخریب واشر افراد معمولاً برای برطرف کردن مشکل چکه کردن فشار بیشتری بر روی شیر می آورند.فشار آوردن بیشتر نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باعث خورده شدن شیر به مرور زمان میشود. و تاثیر نصب واشر جدید را نیز کاهش می دهد.پس سعی کنید به جای اینکه فشار بیشتری برای پیچاندن شیر اعمال کنید به تعویض به موقع واشر اقدام کنید.

 

نگهداری از شیرآلات خانگی اهرمی

نگهداری از شیرآلات خانگی

شیرآلات اهرمی برخلاف شیرآلات چرخشی که دارای مغزی چرخشی هستند، دارای نوعی کاتریج هستند. کارتریج بیشتر شیر های ایرانی از نوع خارجی است. بعد از خراب شدن شیر نیاز به تعویض کامل آن نیست، بلکه با تعویض کارتریج می توانید دوباره به مدت طولانی از آن استفاده کنید. برای تعویض کارتریج در شیرهای اهرمی کافی است که درپوش های آب سرد و گرم را جدا کرده، اقدام به باز کردن پیچ زیر آنها بکنید. بعد از آن اهرم را جدا کرده و کارتریج را در بیاورید. سپس می توانید اقدام به تهیه نمونه مشابه آن کنید.

نگهداری از شیرآلات خانگی

لازم به ذکر است که کارتریج ها در 3 نوع متفاوت می باشند و اندازه آنها یکسان نیست. اگر قادر به تشخیص نوع مناسب خود نبودید نمونه آن را با خود به فروشگاه برده و سپس اقدام به تهیه نمایید.

 

در شیرهای اهرمی بعد از خراب شدن شیر نیازی به تعویض کلی آن نمی باشد بلکه می توانید با تعویض کارتریج آن دوباره از آن به مدت طولانی استفاده کنید.

 

بیشتر بدانید: انواع شیرآلات کم مصرف برای مصارف خانگی

 

نتیجه گیری

همانطور که ذکر شد نگهداری از شیرآلات خانگی به منظور جلوگیری از فرسودگی و افزایش طول عمر آن ها از اقدامات مهم است. در این مقاله ما به دو نوع از شیر آلات کاربردی یعنی شیرآلات واشری و دیگری شیرآلات اهرمی اشاره کردیم. شما می بایست برای نگهداری و تعمیر آنها اقداماتی از قبیل تهیه و تعویض واشر و یا کارتریج را انجام دهید.

نگهداری از شیرآلات خانگی

برای شیرآلات واشری مخصوصاً قسمت آب گرم به این دلیل که حرارت باعث تخریب زودتر واشر ها میشود و تعویض کارتریج برای شیرآلات اهرمی اقدام کنید. در نظر داشته باشید که شیرآلات اهرمی بر خلاف شیرآلات واشری دارای مغزی چرخشی نیستند، بلکه دارای قطعه ای به نام کارتریج هستند که در صورت خراب شدن شیر نیاز به تعویض کامل آن نیست. بلکه فقط با تعویض کارتریج می توانید دوباره به مدت طولانی از آنها استفاده کنید

بهره مندی از این اطلاعات از تجربه ما نشات گرفته است. شرکت مدرن ساختمان می تواند به شما در زمینه تهیه شیر آلات و همچنین نگهداری مناسب از آنها کمک کند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع مختلف شیرآلات و همچنین شیوه نگهداری از آنها با ما تماس حاصل فرمایید یا به وب سایت ما مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *